سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجدی: بدون مدرک حرفه‌ای آسیا مربی‌ای نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: طبق دستور AFC هیچ مربی‌ای بدون مدرک حرفه‌ای آسیا نمی‌تواند روی نیمکت تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان بنشیند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال بیان کرد: سومین دوره مربیگری حرفه‌ای آسیا در تهران در حال برگزاری است که با فوت ریچارد مدرس انگلیسی قبلی، برگزاری دوره مربیگری قبلی به تعویق افتاد. با مکاتبه‌های انجام شده این دوره با مدرس سنگاپور و کمک مرتضی محصص در حال برگزاری است. ۲۳ نفر در این کلاس شرکت کردند که اکثرا از مربیان رده بالای کشور و یا از مربیان لیگ برتری هستند. طبق برنامه AFC از سال ۲۰۱۸ قرار بر این از سال ۲۰۲۰ مربی‌ای بدون مدرک حرفه‌ای آسیا نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا بر روی نیمکت بنشیند.

او در ادامه افزود: از حدود ۴ - ۵ سال پیش دوره‌ی مربیگری حرفه‌ای در حال برگزاری است و اعتقاد داریم فوتبال ایران اگر بخواهد پیشرفت کند باید تعداد دوره‌های خود را افزایش دهد. همچنین سال آینده نیز دوباره کلاس‌هایی را برگزار می‌کنیم که حضور مربیان لیگ برتری را در آن الزامی خواهیم کرد.

ماجدی اظهار کرد: مدارس فوتبال زیر نظر آکادمی فوتبال که مسئولیت آن‌ها با محمدی و نکیسا است، باید مجوز را از فدراسیون دریافت کنند. در مدارس فوتبال با توجه به کلاس‌ها باید مدرک مطابق آن را مربی ارائه دهد. برای مثال در مدارس فوتبال ۶ تا ۸ سال الزام است که مربیان مدرک C داشته باشند. همچنین آکادمی‌های شخصی و خصوصی زیر نظر ما نیست.


بیشتر بخوانید: 

تابش: برگزاری اردوی خارج از کشور بستگی به شرایط دارد/ از کمپ‌های خوب ایران استفاده می‌کنیم

مشکلات مالی یقه استقلال را می‌گیرد

تاج: الکترونیکی شدن بلیت بازی‌ها یکی از شرایط برگزاری لیگ است


انتها پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.