سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

ناپایداری های جوی وخسارت ۶۳۹ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی استان سمنان

میرعمادگفت: ناپایداری های جوی از ابتدای سال تا اواخر فروردین بیش از ۶۳۹ میلیارد ریال بربخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: میزان خسارت ناشی از وقوع برف، آبگرفتگی و طوفان به بخش‌های کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا بیست و نهم فروردین، ۶۳۹ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: به زودی مصوبه سی و یکم فروردین هیات‌وزیران، درباره حمایت بلاعوض و تسهیلاتی از سیل‌زدگان بخش کشاورزی، در این استان پس از ابلاغ اعتبار، اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از وقوع برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین ۹۸ در این استان مربوط به حوزه آب‌وخاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی بود،بیان کرد: برف، آب‌گرفتگی و طوفان فروردین امسال درمجموع بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال به حوزه آب‌وخاک و امور زیربنایی بخش کشاورزی استان سمنان خسارت زد که این رقم شامل ۳۷ درصد مجموع خسارت وارده به بخش کشاورزی استان بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۱ درصد از خسارت واردشده ناشی از برف، آب‌گرفتگی و توفان فروردین‌ماه امسال در حوزه زراعت بود، اضافه کرد: برف، آب‌گرفتگی و توفان فروردین امسال، بیش از ۱۹۷ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال به زمین‌های زراعی استان سمنان خسارت زد.

میر عماد در ادامه از خسارت ۱۴۴ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریالی ناشی از بارندگی‌های فروردین امسال به باغ‌های استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال نیز به حوزه دام، طیور و آبزیان استان سمنان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام / م

جزئیات خسارت های ناش از نزولات آسمانی در استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.