سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی: یونیورسیاد پس از المپیک معتبر‌ترین مسابقه است/ تکواندو و والیبال بیشترین شانس مدال را دارند

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: یونورسیاد پس از المپیک معتبرترین مساباقه است که رکورد‌های جهانی در آن ثبت می‌شود.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط کاروان اعزامی به مسابقات جهانی یونیورسیاد بیان کرد: مسابقات یونیورسیاد پس از المپیک یکی از معتبر‌ترین مسابقات ورزشی است و مسابقات در چندین رشته برگزار می‌شود و رکورد‌های جهانی دارد. کاروان ورزشی دانشجویان ایران در شرایط خوبی به سی امین دوره رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان ایتالیا اعزام می‌شود. هماهنگی بسیار خوبی بین فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و ۴ فدراسیونی که رشته‌های آن‌ها به این دوره از مسابقات اعزام می‌شود برقرار شده است.

او در ادامه عنوان کرد: نسبت به دو دوره قبل رشته‌های اعزامی ما کمتر شده است و شرایط رقابت در اروپا نسبت به دو دوره قبل که در آسیا برگزار شده سخت‌تر است. در دوره‌ی قبلی که به میزبانی چین تایپه برگزار شد ورزشکاران ما خوش درخشیدند و مدال‌های ارزشمندی کسب کردند. کسب اولین مدال والیبال در مسابقات یونیورسیاد افتخار بسیار بزرگی برای ایران بود. همچنین ووشو، تکواندو و وزنه برداری نیز عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه دادند.

احمدی افزود: امسال به والیبال و تکواندو بسیار امیدوارم هستیم و همچنین در دو رشته‌ی تیراندازی و تیروکمان نیز انتظار داریم که عملکرد خوبی ارائه دهند. امیدوارم شاهد خبر‌های خوبی از ایتالیا باشیم و با کسب مدال علاوه بر شاد کردن دل مردم، ورزشکاران کشورمان معرف فرهنگ و اخلاق ایرانی باشند.

وزارت ورزش و جوانان نقش حمایتی برای کاروان دانشجویان دارد

او درباره نقش وزارت ورزش در اعزام دانشجویان به مسابقات گفت: نقش اصلی وزارت ورزش و جوانان هماهنگی برای اعزام‌ها است و همه‌ی اعزام‌ها با حمایت وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد. سیاست وزارت ورزش و جوانان به دلیل شرایط اقتصادی آن بود که حضور کیفی در این دوره از مسابقات داشته باشد. کاروان ایران با بهترین نفرات و با پشتوانه فدراسیون‌های ورزشی تیراندازی، تکواندو، تیرو و کمان و والیبال به مسابقات اعزام شدند.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در پایان بیان کرد: امیدوارم با وجود انسجامی که حاکم بر کاروان دانشجویان است موفقیت‌های لازم را در یونورسیاد کسب کنیم. همچنین ما در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستیم و برخی از رشته‌ها می‌توانند در یونورسیاد کسب سهمیه المپیک کنند. تکواندو و تیراندازی و تیروکمان می‌تواند در مسابقات دانشجویان جهان ایتالیا سهمیه‌ی المپیک را کسب کنند. برخی از ورزشکاران کشورمان که شانس مدال در المپیک را دارند جزو کاروان ورزشی دانشجویان هستند و کسب موفقیت آن‌ها در این دوره از مسابقات می‌تواند در موفقیت آن‌ها در المپیک نقش به سزایی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:

مراسم بدرقه کاروان ورزشی دانشجویان برگزار شد

واکنش خسروی به دخالت یکی از معاونان وزیر ورزش در انتخابات وزنه برداری

نقش وزارت ورزش در بلاتکلیفی انتخابات فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.