سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان شمالی رتبه سوم کمترین جمعیت زندانیان

خراسان شمالی رتبه سوم کمترین جمعیت زندانیان را در کشور کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: کاهش جمعیت کیفری و اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در اولویت اداره کل زندان‌ها در کشور قرارداد.

محمدی افزود: مهم‌ترین عملکرد اداره کل زندان‌های استان کاهش جمعیت کیفری زندانیان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به عفو‌های داده‌شده بیان کرد: در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی با عنایات مقام معظم رهبری در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی هزار و ۱۲۵ نفر از زندانیان استان مشمول عفو و تخفیف مجازات قرارگرفته‌اند که ۷۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند و کاهش چشمگیری در جمعیت کیفری در زندان‌های استان را شاهد بوده است.

وی در ادامه افزود: در ۲۹ اسفند سال گذشته ۶۰ نفر دیگر از زندانیان استان به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی آزاد شدند.

وی در ادامه با اشاره به زندانیان مواد مخدر در استان بیان کرد: ۲۷ درصد جمعیت زندانیان استان را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان شمالی افزود: بیشترین زندانیان استان به خاطر ارتکاب سرقت، ربودن مال غیر و مواد مخدر در زندان‌های استان به سر می‌بردند.
وی در خصوص تفکیک جنسیتی زندانیان بیان کرد: ۳ درصد زندانیان استان را بانوان تشکیل می‌دهند و اهم جرم مواد مخدر و بدهکاری مالی است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته در استان ۹ نفر از زندانیان که محکوم‌به قصاص شده بودند و شاکی خصوصی داشتند با رضایت شاکی از اجرای حکم قصاص آزاد شدند.

انتهای پیام / م

خراسان شمالی رتبه سوم کمترین جمعیت زندانیان

برچسب ها: قوه قضائیه ، زندانیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.