سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

پروژه آبخوان داری خراسانلو همچنان با اعتبارات ملی در حال اجرا است

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح آبخوان داری خراسانلو در شهرستان ابهر با تامین اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی همچنان در حال اجرا و تکمیل است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،  بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که پروژه آبخوان داری روستای خراسانلو به عنوان یکی از طرح‌های اثر بخش در حوزه آبخوان داری و آبخیزداری استان به شمار می‌رود گفت: این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال احداث و تکمیل است.

وی افزود: با اجرای پروژه آبخوان داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود ۷ هزار نفر صورت می‌گیرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این طرح را تعادل بخشی به سفره آب زیرزمینی دشت شبه بحرانی ابهر- خرمدره که سالانه بیش از یک متر افت دارد اعلام کرد.

به گفته بیات اقدامات تعادل بخشی در دیگر نقاط مشرف به دشت ابهر – خرمدره از جمله حوزه آبخیز ویستان، الوند، و والایش نیز از چند سال اخیر کلید خورده و اجرای آن همچنان تداوم دارد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این که شنا کردن در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان داری ممنوع است تاکید کرد: اهالی روستا‌هایی که در حاشیه حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان داری ساکن هستند و همچنین مردم غیر بومی که برای گردش به این نقاط می‌روند از شنا کردن در حوزه‌های آبخیز به علت باتلاقی بودن آن‌ها خودداری کنند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بهره برداران حوزه‌ها نیز توصیه کرد که در حفظ و حراست تابلو‌های اخطار و هشدار نصب شده از سوی اداره کل در حاشیه مخازن پروژه از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

 

انتهای پیام/ر

 

با اجرای پروژه آبخوان داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود ۷ هزار نفر صورت می‌گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.