سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت و حماسه در تبریز

معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دومین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه همزمان با ١٢ تیر، سال روز سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکا، در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محرمی معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره در ۲ بخش گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می‌شود و گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی آن در روز‌های ١١ و ١٢ تیر با اجرای زنده و در حضور هیأت داوران و تماشاگران با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره نیز ١٣ تیر با معرفی برگزیدگان هر بخش برگزار می‌شود، اظهار داشت: طبق فراخوان جشنواره از ٥ گروه در بخش گروه نوازی و از ٥ اثر در بخش آثار تولیدی تقدیر می‌شود.
معاون هنری و سینمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در هر ۲ بخش از بهترین آهنگساز، تنظیم کننده، شاعر، نوازنده و خواننده نیز با اهدا جوایزی تقدیر خواهد شد.

محرمی، ادامه داد: این جشنواره به همت این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توسط انجمن موسیقی استان و با مشارکت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا، سازمان بسیج هنرمندان، صدا و سیما و حوزه هنری آذربایجان شرقی به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکا گفت: این حادثه لکه ننگی است که در کنار دیگر جنایات آمریکا به خوبی بی صداقتی مقام‌های این کشور را در زمینه حقوق بشر نشان می‌دهد و براین اساس زمانبندی این جشنواره طوری تنظیم شده تا در سالروز این حادثه برگزار شود.

محرمی یادآوری کرد: سوژه‌ها و تحقیقات زیادی وجود دارد که جنایات آمریکا را ثابت کرده و می‌تواند دستمایه تولید آثار هنری برای افشا کردن این جنایت‌ها باشد و از این رو هنرمندان عرصه‌های مختلف به ویژه موسیقی می‌توانند آثاری ماندگار و تأثیرگذار تولید کنند.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت و حماسه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.