سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد:

ضرورت جسارت تحقیق و تفکر در اساتید/ زبان شناسی قرآن، زبان کلان طبیعت شناسی است

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: جسارت تحقیق و تفکر داشته و برای تعالی علم خود تلاش کنید، چراکه تمدن توحیدی موجب پیشرفت بشریت است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اظهار کرد: زبان شناسی قرآن، زبان شناسی علوم تجربی نیست، بلکه زبان کلان طبیعت شناسی است، قرآن درباره آفرینش جهان، کلی صحبت می‌کند و این در حالی است که علم جزئی صحبت می‌کند، در واقع قرآن (دین) نگاه توحیدی دارد.

باید به سراغ عالمان دینی برویم

وی با تاکید بر اینکه علوم مهندسی در راستای آسایش انسان و علوم انسانی در راستای آرامش انسانی است، تصریح کرد: علوم انسانی با انسان سروکار دارد و لازم است در معرفت دین به سراغ عالمان دینی برویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطاب به دانشگاهیان افزود: باید از آخرین دیدگاه علوم دنیا به ویژه علم توحیدی آگاهی و فقط به ترجمه‌ها توجه نکنید، جسارت تحقیق و تفکر داشته و برای تعالی علم خود تلاش کنید، چرا که تمدن توحیدی موجب پیشرفت بشریت است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اظهار کرد: شرط لازم برای رسیدن به تمدن نوین این است که میراث گذشتگان خود و دوران تمدن گذشته را به یاد بیاوریم و از خود بپرسیم که ابن‌سینا‌ها و ابوریحان‌ها چه شدند؟ البته فکر کردن به گذشته اگر باعث شود به سوی آینده حرکت کنیم، مطلوب است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سلیمانزاده کارمند دانشگاه ازاد
۱۰:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آیا بنظر شما فقط جسارت تحقیق و تفکر لازم است ؟ جسارت انتقاد از عملکرد شما مدیران نباید بین کارکنان اساتید و دانشجویان وجود داشته باشد ؟
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
گل گفتي
م
۱۰:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
واقعا