سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت احزاب مختلف ترکیه برای پیروزی در انتخابات جنجالی استانبول

­انتخابات شهرداری در استانبول امروز بار دیگر برگزار می‌شود و شهردارِ پایتخت ترکیه از میان یکی از احزاب برگزیده خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملی گازته چاپ ترکیه، ­انتخابات شهرداری استانبول امروز بار دیگر برگزار می‌شود. حدود ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر در استانبول واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. شرکت‌کنندگان در این انتخابات آرای خود را به ۳۱ هزار و ۳۴۲ صندوق رای خواهند ریخت.

در این انتخابات اکرم امام اوغلو، کاندیدای ائتلاف ملت، بینعالی ییلدیریم، کاندیدای حزب عدالت و توسعه، نجدت گوک چنار، کاندیدای حزب سعادت، مصطفی ایلکر، کاندیدای حزب وطن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پس از انتخابات سراسری شهرداری‌ها و شورا‌ها که ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار شد، شورای انتخابات استانبول، اکرم امام اوغلو کاندیدای ائتلاف ملت (از حزب جمهوریت خلق) را برنده انتخابات شهرداری استانبول اعلام و حکم شهرداری وی را صادر کرد، اما با گذشت چند روز شورای عالی انتخابات ترکیه پس از شکایت حزب حاکم عدالت و توسعه انتخابات استانبول را ابطال و حکم تجدید انتخابات را صادر کرد.

رای گیری در استانبول از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز و ساعت ۱۷ به وقت محلی پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.