سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس:

ضرورت توجه به تجویز منطقی دارو متناسب با نوع بیماری

مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: تجویز غیرمتناسب دارو تبعات جبران ناپذیری برای فرد بیمار و سیستم بهداشت و درمان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد لطفی مدیر کل بیمه سلامت استان فارس اظهار کرد: تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در برخی موارد دارو‌های تجویز شده برای بیماران مورد نیاز نبوده و این مسئله علاوه بر نداشتن تاثیرگذاری مناسب موجب هدر رفت منابع می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تجویز منطقی دارو متناسب با نوع بیماری، افزود: برخی پزشکان بدون توجه به سابقه بیماری در هر فردی و تنها با در نظر گرفتن برخی مولفه‌ها اقدام به تجویز دارو برای افراد می‌کنند، که این اقدام می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای فرد بیمار و سیستم بهداشت و درمان در هر کشور و تحمیل بار مالی بر بیماران و سازمان‌های بیمه گر به وجود آورد.

وی ادامه داد: دارو تنها راهکار و مداخله پزشکی برای درمان محسوب نمی‌شود، اما در اکثر شرایط مهم‌ترین روش درمانی برای بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و مطب‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس اضافه کرد: تامین دارو‌های مورد نیاز در سیستم بهداشتی و درمانی برای کشور ما هزینه‌های بسیاری به همراه دارد، بنابراین موضوع تجویز منطقی دارو و جلوگیری از نسخه نویسی‌های بی ضابطه مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لطفی با بیان اینکه پزشکان از تجویز دارو در غیاب بیمار در مطب‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد: اگر برای بیماران دارو تجویز نشود فکر می‌کنند کاری انجام نشده و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی مناسب است.

انتهای پیام/چ

نسخه نویسی پزشکان متناسب با نیاز بیمار

برچسب ها: درمان ، غذا و دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.