سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت محصول گیلاس در خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز برداشت گیلاس از سطح باغات میوه مناطق نیمه گرمسیری این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در حال حاضر از ۳۹۰ هکتار باغ های گیلاس این شهرستان ۲۴۲ هکتار بارور بوده که با توجه به میانگین ۴.۵ تن عملکرد محصول در هکتار پیش بینی می شود بیش از یک هزار تن انواع گیلاس در بخش های خورش رستم، مرکزی و شاهرود خلخال برداشت شود.

وی افزود: از مجموع کل گیلاس تولیدی این شهرستان ۲۶۰ تن از محصول، مربوط به باغات گیلاس بخش شاهرود به ویژه دهستان شال واقع در این بخش است.

علیزاده گیلاس محلی، مشهد و اصلاح شده فید و قرمز را از انواع ارقام محصول گیلاس تولیدی باغات مناطق مختلف خلخال عنوان کرد و گفت: با توجه به تولید ارگانیک محصولات باغی خلخال و پرهیز باغداران از استفاده از انواع کود و سموم شیمیایی، گیلاس تولیدی این شهرستان عطر، بو و مزه دلچسب و رنگ زیبایی داشته و در بازار میوه طرفداران زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهار کرد: گیلاس از میوه های زودرس و سازگار با منطقه کوهستانی خلخال بوده و باغ داران خلخال به ویژه باغ داران شاهرود بخش بزرگی از باغات خود را به پرورش درختان این محصولات اختصاص داده و از اول نیمه دوم خرداد ماه تا پایان تیرماه بهترین زمان و فصل برداشت است.

وی افزود: گیلاس تولیدی خلخال پس از برداشت در بازارهای مصرف داخل شهرستان و استان همسایه گیلان به فروش می رسد.

محصول گیلاس علاوه بر مصرف خام به صورت پخته و فرآوری شده و مربا و کمپوت مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/ع

تولید ۲۶۰ تن گیلاس در بخش شاهرود خلخال

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.