وی توضیح داد: قیمت یک دستگاه اتوبوس مسافری به ۲ میلیارد تومان رسیده است و این موضوع با ظرفیت ۶۰ درصدی اشغال صندلی های ناوگان حمل و نقل مسافری سنخیت و تناسبی ندارد بنابراین رانندگان به لحاظ فقدان صرفه اقتصادی موجود در این زمینه تمایلی برای سرمایهگذاری در این حوزه ندارند به همین دلیل باید اقدامات لازم را جهت تشویق رانندگان در این حوزه انجام دهیم.
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به اینکه برای تشویق رانندگان اتوبوس جهت باقی ماندن در این حوزه در دو بخش اقدامات لازم را در دستور کار قرار دادهایم، گفت: بسیاری از رانندگان در یکی، دو سال اخیر با مشکل لاستیک، روغن موتور همچنین قطعات لوازم یدکی روبرو بودند که با رایزنیهای انجام شده و مذاکره با کارخانه ها سعی کردهایم قطعات لوازم یدکی و لاستیک مورد نیاز آنها را تأمین کنیم.
بیشتر بخوانید:آغاز توزیع لاستیک ناوگان عمومی حمل و نقل جادهای + جزئیات
حسننیا با اشاره به اجرای طرح تُن کیلومتر بین کامیون داران گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد از بارها بر اساس طرح تن کیلومتر جا به جا میشود البته این طرح در چند ماه گذشته با مشکلاتی روبرو بوده که سعی کردهایم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم.
مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار کرد: گام بعدی که برای حوزه حمل و نقل جادهای به ویژه شرکتهای حمل و نقل بار در دستور کار قرار دادهایم نظارت بر فرآیند پول و اسناد مالی مبادله شده بین صاحبان کالا، شرکتهای حمل و نقل ریلی و رانندگان است.
وی توضیح داد: شفاف سازی اسناد مالی و رفع مشکلات مالی ایجاد شده بین شرکتهای حمل و نقل جادهای و رانندگان از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای است.
حسننیا در پایان گفت: این فرآیند به صورت سیستماتیک در آینده نزدیک اجرا میشود و اجرای این برنامه باعث میشود که بخشی از مشکلات موجود در طرح تُن کیلومتر هم برطرف شود.
انتهای پیام/