سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آسمان ایران برای تمامی خطوط‌ پروازی امن است / گزارشی مبنی بر تغییر مسیر خطوط پروازی دریافت نکرده‌ایم

جعفرزاده گفت: آسمان ایران برای عبور تمامی شرکت‌های هواپیمایی خارجی امن است و ما تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر تغییر مسیر خطوط پروازی این شرکت‌ها دریافت نکرده‌ایم.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت و گو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه آسمان ایران و تمامی حریم‌های هوایی مرتبط با آن امن است، گفت: حریم هوایی ایران و همچنین حوزه خلیج فارس و مسیر‌های مرتبط با خطوط پروازی ایران از امنیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی آسمان ایران را برای عبور انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تراز پرواز عبوری از آسمان ایران یک هزار پرواز است، گفت: آسمان کشور ایران به روی تمامی خطوط و شرکت‌های هواپیمایی خارجی باز است و ما هیچ محدودیتی برای آن‌ها لحاظ نکرده‌ایم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: تاکنون گزارشی مبنی بر تغییر مسیر پروازی شرکت‌های هواپیمایی خارجی و انتخاب مسیر عبوری به جز فضای ایران دریافت نکرده‌ایم و شایعه‌هایی که اخیراً مبنی بر تغییر مسیر شرکت‌های هواپیمایی خارجی را تکذیب می‌کنم.

جعفرزاده تصریح کرد: انتخاب مسیر از نظر شرکت‌های هواپیمایی برای عبور از آسمان هر کشور در هر منطقه بسیار مهم است و آسمان ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خاص خود و همچنین کوتاه کردن مسیر‌های پروازی به طور معمول در اولویت شرکت‌های هواپیمایی خارجی قرار دارد.


بیشتر بخوانید: پروازهای حج ۹۸ از ۱۷ تیر آغاز می‌شود/ میزان بار مجاز حجاج ۴۰ کیلوگرم تعیین شد



وی تأکید کرد: طی مسیر از آسمان ایران برای اکثر شرکت‌های هواپیمایی خارجی باعث مصرف سوخت کمتر می‌شود و همچنین برای اکثر هواپیما‌ها و شرکت‌های هواپیمایی صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تأکید کرد: البته آسمان ایران از لحاظ ایجاد فضای امن پروازی بسیار مهم است و از سویی دیگر باعث ایجاد امنیت در سایر کشور‌ها هم می‌شود.

جعفرزاده اظهار کرد: استقبال شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای عبور از آسمان ایران همواره وجود داشته و ایران به دلیل آن که در سرتاسر مسیر غرب به شرق و بالعکس باعث کوتاهی و همچنین کاهش زمان پروازی می‌شود بسیار مهم بوده است.

بر اساس این گزارش برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی روز گذشته اعلام کرده بودند که موقعیت پروازی خود را تغییر خواهند داد و عبور از آسمان ایران برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی ممنوع شده بود که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین سخنگوی این شرکت اعلام کرده‌اند که ایران هیچ ممنوعیتی برای پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی خارجی لحاظ نکرده و تا به امروز گزارشی برای تغییر مسیر پروازی ارائه نشده است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.