سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع ترکیه: آمریکا با عقل سلیم درباره طرح اف ۳۵ تصمیم بگیرد

وزیر دفاع ترکیه گفت از شرکای خود در طرح اف ۳۵ به ویژه آمریکا درخواست می‌کنیم با عقل سلیم مسئله را ارزیابی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ژنرال خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: دولت ترکیه در بخش صنایع دفاعی و نظامی، ۷۰ درصد تولید ملی دارد و برای استقلال کامل در صنایع دفاعی و نظامی به اقدامات لازم ادامه می‌دهد.

او افزود: دولت ترکیه در اواخر دهه ۹۰ میلادی برای دستیابی به تسلیحات پدافند هوایی و موشکی مستقل و پیشگیری از ادامه وابستگی به واردات سلاح برنامه ریزی کرد. ترکیه از کشور‌های آمریکا و ناتو درخواست کرده است برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی به ترکیه اقدام کنند. اما آن‌ها به ترکیه پاسخ مثبت ندادند. روسیه به درخواست ترکیه پاسخ مثبت داد و قرارداد خرید، انتقال فناوری و تولید مشترک اس ۴۰۰ امضا شد.

خلوصی آکار گفت: ارتباط دادن مسئله اس ۴۰۰ با هواپیما‌های اف ۳۵ قابل قبول نیست. نُه کشور در طرح تولید اف ۳۵ مشارکت دارند و ترکیه سهم خود را به طرح اف ۳۵ پرداخت کرده است. از شرکای خود در طرح اف ۳۵ به ویژه آمریکا درخواست می‌کنیم با عقل سلیم مسئله را ارزیابی کنند. بکارگیری همزمان اس ۴۰۰ و اف ۳۵ به لحاظ فنی، هیچگونه مشکلی به وجود نخواهد آورد. ترکیه پیشنهاد کرده است درباره بهره برداری همزمان سامانه اس ۴۰۰ با هواپیما‌های اف ۳۵، گروه فنی مشترک، تشکیل و مسائل بررسی شود. چون اگر مسائل فنی باشد می‌توان برای رفع آن‌ها تدابیر لازم را اتخاذ و اجرا کرد. رجب طیب اردوغان گفته است تاکنون یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار برای اف ۳۵ پرداخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.