سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شیراز:

برخی همانند اختاپوس در رانت خودرو افتادند

امام جمعه شیراز گفت: فکری که می‌تواند سامانه موشکی بسازد، نمی‌تواند خودرو بسازد؟، اما مسئله این است که برخی مثل اختاپوس در رانت خودرو افتادند و برای امنیت جانی مردم ارزشی قائل نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به عملیات هوافضای سپاه پاسداران در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: شناسایی و انهدام پهپاد پیشرفته آمریکایی با سامانه موشکی بومی سوم خرداد این پیام را داشت که وقتی سامانه های موشکی بومی ما می توانند پهبادهای ویژه آمریکایی را در ارتفاع بالا منهدم کند دیگر تجهیزات نظامی دشمن هم نمی توانند از تیر رس ما در امان باشند.

وی، این اقدام سپاه پاسداران را اقدامی به موقع و نشان دهنده عزت و عظمت نظام اسلامی دانست و افزود: دشمنان باید بدانند که اگر بخواهند جنگی را شروع کنند باید هر روز شاهد تکرار چنین پاسخ هایی باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: فکری که می‌تواند سامانه موشکی بسازد، نمی‌تواند خودرو بسازد؟ مسئله این نیست که متخصصان فناور نداریم بلکه مسئله وجود رانت خوارانی است که همانند اختاپوس بر روی صنعت خودرو سازی افتاده اند و برای امنیت جانی مردم ارزشی قائل نیستند.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه رانت خواران صنعت خودرو دلال هستند نه صنعتگر، ادامه داد: به جای اینکه به تولید و فناوری جدید عشق بورزند و به دنبال سود بیشتر هستند.

خطیب جمعه شیراز، خواستار اقدام ویژه برای جلوگیری از رانت خواری‌ در صنعت خودرو شد و یادآور شد: برای تغییر این وضع بازرسی کل کشور اقدام و اعلام کرده که هم تولید و هم قیمت‌گذاری مشکل دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس مشکلات صنعت خودرو را ناشی از ناتوانی مدیریتی دانست، نه دانش ساخت خودرو و تصریح کرد: خون مردمی که به واسطه ناامن بودن خودرو ها جان خود را از دست می دهند، به گردن مدیران است.

آیت الله دژکام با گرامیداشت هفته جهادکشاورزی هم به نقش مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی در افزایش بهره وری و میزان تولیدات زراعی و باغی اشاره کرد و از مسئولان خواست با حمایت از مراکز تحقیقاتی زمینه ورود فناوری های جدید و گسترش کشاورزی نوین را فراهم کنند .

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته قوه قضائیه تصریح کرد: رویکرد اصلاحی قوه قضائیه ستودنی است به ویژه احیای قانون «از کجا آورده‌اید» چراکه مسئولان نظام باید نسبت به دارایی‌هایشان پاسخگو باشند.

دژکام با بیان اینکه حرکت قوه قضائیه را در این زمینه به فال نیک می‌گیریم، بیان کرد: باید از سه قوه به تناسب امروز انقلاب مطالبه داشته باشیم اینکه حرف بزنیم و نتیجه بگیریم، ما حرف می‌زنیم، اما نتیجه حاصل نمی‌شود این ضعف است.

وی با بیان اینکه نقش قضائیه در این است که عدالت در جامعه پیدا و از جرم و آسیب‌های اجتماعی کاسته شود، گفت: افزایش دانش کسانی که در مجموعه قوه قضائیه هستند یکی از مطالبات مردمی از این قوه است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس درباره رونق تولید و اشتغال در استان نیز گفت: می‌توانیم در استان با همین شرایط نیز مشکلات را حل کنیم، اما لازمه آن انسجام و هدفگذاری دستگاه‌هایی است که در این زمینه کار می‌کنند.
انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، صنعت ، هواپیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.