سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت جهانی طلا در ۳۱ خرداد ۹۸/نرخ طلا به بالاترین رقم خود در ۶ سال گذشته رسید

با توجه به سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی جهان و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم حدود ۶ سال گذشته رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، به دنبال انتشار خبر‌هایی از سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی جهان و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم حدود ۶ سال گذشته رسید و با عبور از رقم ۱۴۰۰ دلار در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی در طی بیش از ۳ سال گذشته قرار گرفت.

تضعیف ارزش دلار، افت سوددهی اوراق قرضه و تنش‌ها در خاورمیانه موجب شده تا قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۴ درصد افزایش یابد و بهترین عملکرد هفتگی از هفته منتهی به ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ تاکنون را به ثبت برساند. این پنجمین افزایش هفتگی متوالی قیمت فلز زرد به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: کاهش یک دلاری قیمت طلای جهانی


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۴۱۰ دلار و ۷۸ سنت بالا رفت که از ۴ سپتامبر ۲۰۱۳ تاکنون بی سابقه بود، اما بعدا با اندکی تعدیل و رشد ۰.۳ درصدی نسبت به جلسه قبل به ۱۳۹۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا امروز به رقم ۱۳۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

جیگار تریودی، تحلیلگر بازار طلا در بمبئی هند گفت: «موضع انبساطی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا و تنش‌های ژئوپلتیک در خاورمیانه از جمله دلایل تقویت قیمت طلا بوده اند.»

وی افزود: «روند حرکت طلا برای نیمه دوم سال افزایشی است.» فدرال رزرو آمریکا اوایل این هفته نسبت به مقابله با ریسک‌های رو به افزایش ناشی از اقتصاد جهانی و داخلی اعلام آمادگی کرد که نشان دهنده در پیش بودن کاهش نرخ بهره است.

با توجه به اینکه فدرال رزرو به زودی سیاست انبساطی را در پیش خواهد گرفت و دیگر بانک‌های مرکزی نظیر بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن  احتمالا از همین رویه تبعیت خواهند نمود، میزان سوددهی اوراق قرضه دولتی رو به کاهش گذاشته است.

انتهای پیام/

روند حرکت طلا برای نیمه دوم سال افزایشی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.