سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید غذا از رستوران، ۸۰ میلیون تومانی برای مشتری آب خورد

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای که به طرز ماهرانه‌ای تحت عنوان پیک موتوری رستوران از شهروندان کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای که به طرز ماهرانه‌ای تحت عنوان پیک موتوری رستوران از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد اظهار کرد: اواخر سال گذشته مرد جوانی به دادسرای ناحیه ۳ تهران رفت و از سرقت کارت عابر بانکش توسط پیک رستوران خبر داد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: مرد جوان گفت، از رستوران به صورت تلفنی سفارش غذا دادم و پس از حضور پیک موتوری رستوران، غذا را تحویل گرفتم و هنگام پرداخت هزینه آن با کارت عابر بانک پیک موتوری به طرزی ماهرانه کارت عابر بانک بنده را با کارت عابر بانک دیگری تعویض کرد و آن زمان متوجه نشدم، اما لحظاتی بعد متوجه شدم ٨٠٠ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

وی بیان کرد: کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته بلافاصله با هماهنگی بازپرس محترم شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۳ تهران نسبت به دستگیری پیک موتوری رستوران مذکور اقدام کردند و بلافاصله پیک رستوران بازداشت شد.

سرهنگ کارگاه افزود: پس از انتقال به پایگاه طی مواجهه حضوری با شاکی مشخص شد پیک موتوری رستوران آن شخص کلاهبردار که از رستوران به درب منزل شاکی مراجعه و اقدام به کلاهبرداری کرده، نیست.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد شخص دیگری در بین راه و جلوی درب منزل شاکی غذا‌ها را از پیک رستوران تحویل و مبلغ آن‌ را پرداخت کرده است و بعد از آن مرد کلاهبردار با مراجعه نزد شاکی خود را پیک موتوری رستوران معرفی کرده و کارت عابر بانک شاکی را تعویض کرده است.

وی گفت: با مشخص شدن این موضوع دستگیری کلاهبردار در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفته که با تلاش‌های انجام شده و با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل‌های برداشت از کارت توسط متهم شد.

سرهنگ کارگاه چهری با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌داد که پیک موتوری قلابی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده است گفت: با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم کارآگاهان موفق به شناسایی مخفی‌گاه وی در یکی از مناطق شرق تهران شده که با انعکاس موضوع به بازپرس محترم پرونده در اواسط خردادماه سال جاری طی یک عملیات پلیسی متهم "نادر، ۳۵ ساله " دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: در تحقیقات اولیه از متهم مشخص شد شخصی که نزد شاکی به‌ عنوان پیک موتوری مراجعه و اقدام به تعویض کارت عابر بانک کرده است برادرش بنام "سجاد" بوده و با همدستی برادرنشان به نام‌های سجاد و سعید اقدام به کلاهبرداری از این طریق کرده است و با پول حاصله اقدام به خرید موبایل و صرف خوشگذرانی و مصرف مواد مخدر کرده اند.

وی بیان کرد: با توجه به دستگیری یکی از اعضای این باند و اعتراف به کلاهبرداری از مالباخته، متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده دستگیری سایر اعضای باند و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.