سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشنال اینترست: با سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران نقطه ضعف پنتاگون آشکار شد

نشنال اینترست در گزارشی نوشت اقدام ایران در سرنگون کردن پهپاد جاسوسی آمریکا در واقع نقطه ضعف نیروهای نظارتی پنتاگون را در منطقه نمایان ساخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال اینترست، اقدام ایران در سرنگون کردن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا در روز ۲۰ ژوئن در واقع نقطه ضعف نیرو‌های نظارتی پنتاگون را در منطقه نمایان ساخت.

ارتش آمریکا جدای از تعداد معدودی از تجهیزات محرمانه و طبقه‌بندی شده خود؛ برای جاسوسی و گردآوری اطلاعات و عملیات شناسایی و نظارتی عموما به هواپیما‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین با سرعت پایین و غیر رادارگریز وابسته و متکی است. این سامانه‌های اطلاعاتی و شناسایی در برابر تازه‌ترین انواع پدافند هوایی ایران، چین و روسیه آسیب پذیر هستند.

هواپیما‌های جاسوسی نیروی هوایی آمریکا از جمله هواپیما‌های یو - دو، هواپیما‌های سرنشین دار جاسوسی الکترونیک آر سی - ۱۳۵، هوایپما‌های سرنشین دار راداری‌ ای - ۳ و پهپاد‌های آرکیو - ۴ و ام کیو - ۹ و هواپیما‌های گشت‌زنی پی - هشت و در مجموع صد‌ها فروند هواپیما - همگی از نوعی هستند که در برابر پدافند هوایی پرسرعت آسیب‌پذیر هستند.

تنها پهپاد‌های رادارگریزی که وجود دارد تعداد کوچکی از پهپاد‌های زیر سرعت صوت آر کیو - ۱۷۰ آر کیو - ۱۸۰ هستند؛ بنابراین نیروی هوایی آمریکا می‌داند در این زمینه با مشکل روبه‌روست. اواخر سال ۲۰۱۸ ارتش آمریکا با انتشار گزارش جدیدی بر لزوم ساخت تجهیزاتی به مراتب قابل نجات در برابر پدافند‌های هوایی تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن نصیروند
۰۰:۴۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سلام.قدرت تبلیغات و رسانه ای دشمن صدبرابر قوی تر از قدرت واقعی دفاعی انهاست و دشمن نقاط ضعف بسیاری دارد و شکننده هست،نقطه ضعف انها نیز در دست اندیشمندان و نوابغ ایران و جهان هست،تقدیر و تشکر از عزیزانی که این سامانه پدافند هوایی عالی را طراحی کرده و ساخته اند که می تواند پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی و رادار گریز را رهگیری و شکار کند،خسته نباشید به پدافند هوایی سپاه و پدافند یکپارچه کشوری که قاطعانه جواب متجاوز به حریم هوایی کشور را دادند،آری سربازان وطن همیشه بیدارند،تقدیر و تشکر از دلیرمردانی که این پهباد پیشرفته جاسوسی را در حین تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان شکار کردند،قابل توجه آنهایی که می گفتند موشکهای ایران ماکت هست،پس دیدند که چگونه به هدف خورد،آری جای جای ایران پر است از صدها هزار موشک نقطه زن که اماده شلیک به اهداف مورد نظر هست پس دشمن فکر تجاوز به خاک مقدس ایران را نکند که خسارات سنگین خواهد دید،ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده ولی به متجاوز جواب قاطع خواهد داد،بهتر هست غربیها از خلیج فارس بروند و امنیت ان را به ایران و کشورهای منطقه بسپارند. ،دهه شصتی،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.با تشکر***"♡