سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۹ هزار و ۸۰۰ کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز فارس

سرپرست مجمع خیرین مدرسه ساز فارس گفت: تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در قالب یک هزار و ۸۹۰ باب طرح آموزشی توسط خیران مدرسه ساز فارس ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ با تلاش و همت جمعی از خیرین نیکوکار فارس تشکیل و شروع به کار کرد.

میر باقری با بیلان اینکه تاکنون توسط خیران مدرسه ساز استان ۹ هزار و ۸۰۰ کلاس درس ساخته شده است، ادامه داد: هم اکنون بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دانش آموز در این مراکز آموزشی مشغول تحصیل هستند که یک سوم جمعیت دانش آموزی استان فارس است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود سه هزار و ۳۵۰ خیر مدرسه ساز در استان فعالیت می‌کنند، گفت: خیرین مدرسه ساز استان فارس از سال ۱۳۷۸ تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان صرف نیات خیرخواهانه خود در امر مدرسه سازی کردند.

سرپرست مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس افزود: میانگین کشوری در ساخت مدارس خیر ساز در طول یک سال ۲۵ درصد است که خوشبختانه در استان فارس این آمار با توجه به پیش قراول بودن خیران استان این آمار تا ۳۰ درصد و تا پایان سال جاری به ۴۰ درصد می‌رسد.

میر باقری اظهارداشت: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس با رویکرد افزایش ایمن سازی مدارس برگزار می‌شود چرا که طبق آمار حدود ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند ایمن سازی است و هزینه‌ای حدود هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی کامل آن نیاز است.

میرباقری گفت: پارسال خیران فارسی حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به ۴۵ طرح مدرسه سازی در حال ساخت و ۳۵ پروژه‌ای که در آینده نزدیک عملیات ساخت آن اغاز خواهد شد، تزریق کردند.

او ادامه داد: در رویکرد امسال مجمع خیرین سلامت که افزایش ایمن سازی مدارس است، تلاش می‌شود تا پایان سال ۹۸ با کمک خیرین در کنار کمک‌های دولتی تمامی کلاس‌ها و مدارس استان بخاری‌های نفتی جمع آوری شوند.

میر باقری بیان کرد: در پایان جشنواره بیست و یکم خیران سلامت استان فارس، خیرین فارسی ساخت ۶۰۰ طرح آموزشی و پرورشی را با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد کردند.
انتهای پیام/م

جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
من در مدرسه ای بسیار محروم واقع در 20 کیلومتری شهر قیرکارزین استان فارس معلم دو پایه هستم نام آن روستا کرکویه است و خیلی محروم هست حتی در کلاس درسها کولر و حتی پنکه هم ندارن و فوق العاده گرم هست آنجا و همه از گرما کلافه میشنوند اگر میشود خیری کمک کنه تا ما به سیستم سرمایشی و گرمایشی و هم چنین به تابلو هوشمند نیاز هست حداقل سر یک کلاس که بنده پایه چهارم و ششم تدریس میکنم خیلی ضروری هست اگه در این مورد کمکی کنید ممنون میشم با تشکر ندا پولادیان معلم پایه 4ام و ششم