سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در قزوین:

وابستگی به اقتصاد نفتی با ۸ برنامه جامع کشوری کاهش‌ می‌یابد/ اتوبان رودبار به منجیل سال آینده تکمیل می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۸ برنامه جامع برای وزارتخانه ها طراحی کرده که اجرای آنها گامی مهم در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین   اظهار داشت:بیش از ۴۵ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی امسال به فعالین عرصه صنعت به منظور رونق تولید اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان از منابع دولتی و ۱ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان یارانه تسهیلات امسال از طریق دولت برای رونق تولید در کشور هزینه می‌شود.

وی  در ادامه گفت: با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در فاز اول اتوبان تهران به شمال مسیر دسترسی به چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر اتوبان قزوین به رشت در محور رودبار حدود ۱۱ کیلومتر تا منجیل باقیمانده که سه کیلومتر آن تونل بود که سه سال است آماده شده، اما ۸ کیلومتر رودبار تا منجیل باقیمانده که دو پیمانکار تعیین شده تا بسرعت در سال جاری تکمیل شود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: معاونت نظارت مجلس تأیید کرده و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارکنان پیش بینی شده هر چند در مقابل مشکلات کم است و در این راستا ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی حقوق معلمان و ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد که ما ۵ هزار میلیارد تومان برای هم سان سازی حقوق بازنشستگان دادیم.

وی اضافه کرد: حقوق کارمندان در مدت امروز و فردا پرداخت می‌شود و اضافه حقوق هم لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض در مسئله رونق تولید در کشور گفت: هدف ما در دولت فاصله گرفتن از درآمد‌های نفتی و کاهش وابستگی کشور به این درآمد‌ها و حرکت به سظمت توسعه پایدار است که رونق تولید می تواند یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های توسعه پایدار در کشور باشد.

نوبخت افزود: با بررسی‌های انجام شده با تخصیص اعتبارات در حوزه رونق تولید امسال بیش از ۹۸۶ هزار و ۹۹۸ فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون که تنها ۳ ماه از آغاز سال جدید گذشته نزدیک به ۲۰ درصد از این تعهدات و تسهیلات به حساب وزارتخانه‌ها واریز شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه را برای فعالیت ما در کشور تدوین کردند و یکی از مواردی که در این بیانیه به آن اشاره شده اصلاح ساختار بودجه است که اکنون یکی از اولویت های ما در این سازمان است.

نوبخت گفت: تا زمانی که درآمدهای کشور وابسته به اقتصاد نفت باشد باید شاهد یاوه گویی ها و تهدیدهای دشمنان باشیم، البته آمریکا در همین قضیه اخیر دید که ایران در مقابل زورگو کوتاه نمی آید.

معاون رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سفرهای استانی مسئولین در صورت عدم سهولت در اجرای طرح ها و کمک به تامین اعتبارات تنها بار هزینه ای و تشریفاتی برای استانها خواهد داشت.

وی گفت: مسئولین استان ها وظیفه دارند در این سفرها مطالبات مردم رای بیان و مصوبات سفرها را پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/س

خبر خوش نوبخت برای کارمندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۰۸:۰۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
متاسفانه هیچکدام از وعده ها عملی نشد و به عقب هم برگشتیم: کوپن، صف، تورم دو رقمی و .....
ناشناس
۰۳:۳۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
شما ها خیلی از این قول ها و نظریه ها دادین ولی هیچ کدوم رو عمل نکردین...... فقط الکی حرف میزنین عمل ....هیچی
ناشناس
۲۲:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
وعده و وعید
ناشناس
۲۲:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
گرانی داره همینطور کمر ملت را خم می کنه به فریادمون برسید
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا چه تصمیم به موقعی بود.
احمدی
۱۸:۲۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام .باتوجه به اینکه، میلیاردها تومان ،به راههای ارتباطیی کشور به خصوص تهران خرج می شود، حد اقل یک درصد هم ، به گردنه گردشگری ، با احداث یک تونل دو یا سه کیلو متری مردم و گردشگران را در ورود به خلخال سرسبز بهاری به حداکثر برسانید، سپاسگزارم
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
نوبخت به فکر مردم باش
ناشناس
۱۷:۱۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام بر سخنگوی دولت
ناشناس
۱۷:۱۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
جناب نوبخت چرا به داد ما واقعا نمی رسی؟
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا 6 سال معطلی در امور... 6 سال حساس برلی دهه شصت... به خودتون چی می گید حالا... الان ما دکترا گرفتیم ولی اونایی که با ارشد هیئت علمی شدن دارن نونش رو می خورن... سر ما هم بی کلاه موند
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
آقای نوبخت !!!تمام برنامه های غیر نفتی دولت ، یک بخش عظیم آن ازجیب مردم تأمین شده (باگران کردن تمام ارزاق ونیازهای مردم) ویک بخش آن بافروش ارزاق مردم بادلار به همسایگان!!!
محسن نصیروند
۱۱:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام.بعد شش سال تمام حالا به فکر برنامه ریزی برای کاهش وابستگی به نفت افتادید،تا اجرایی بشه دیگه دوران دولت محترم تدبیر نیز چیزی نمانده تمام شود و برنامه جایی نمی رسد.با تشکر
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
اینا دولت وعده و عید هستن مگه نمیدونی؟
ناشناس
۰۴:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
چه چیزی بهتر از وعده وعید دلت خوشه ها
صادق
۱۰:۴۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
دلیل عدم تبدیل وضعیت معلمان پیمانی استخدام سال ۸۹ به رسمی چیست؟
چرا پاسخگو نیستی؟