سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای کامل طرح بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی تا پایان سال در کشور/ اولتیماتوم بهداشتی به مطب و کلینیک‌ها برای دفع زباله‌های عفونی

رییسی گفت: تا پایان سال بی خطر سازی و دفع بهداشتی زباله های عفونی در مطب های و کلینیک های درمانی مححق می شود.

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بحث دفع زباله های بیمارستانی و در مواردی مشاهده آنها در محل های دفع زباله در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: گفت: بر اساس قانون سازمان مدیریت پسماند، ساماندهی پسماندهای عفونی بر عهده خود تولید کننده  قرار دارد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش‌های خصوصی، دولتی، نظامی، تأمین اجتماعی، خیرین غیر دولتی خود موظف هستند پسماندهای را در مبدا (بیمارستان یا مراکز درمانی ) بی‌خطر سازی کنند.

چند درصد بیمارستان‌ها زباله‌ها را مطابق استاندارد امحا می‌کنند؟

رییسی اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد بیمارستان‌ها بحث امحا و بی خطر سازی را بر اساس تفاهم نامه معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت و شهرداری انجام می دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بی‌خطر سازی و دفع زباله‌های بیمارستانی بر اساس استانداردها و ضوابط سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست به عنوان ناظر عالی بر مدیریت پسماند در کشور، انجام می‌شود.

اجرای کامل طرح بی خطرسازی زباله های بیمارستانی تا پایان سال در کشور

رییسی بیان کرد: مقرر شده است تا پایان سال مابقی بیمارستان ها شامل بیمارستان های خصوصی و عمومی غیر دولتی بحث بی خطر سازی زباله و امحا بهداشتی را به طور کامل اجرایی کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مشاهده زباله بیمارستانی در زباله های عادی اظها کرد: در مواردی زباله ناشی از مطب های عمومی را در زباله های عادی مشاهده می کنیم که این بحث جدایی است چرا که این امکان وجود ندارد زباله بیمارستانی بدون امحا و بی خطرسازی از بیمارستان خارج شوند و زباله بیمارستانی بر اساس اعتبار بخشی معاونت بهداشت قبل از بی خطرسازی حق خروج از بیمارستان را ندارند.

تحقق دفع بهداشتی زباله های مطب ها و کلینک ها تا پایان سال

رییسی ادامه داد:  معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شهرداری و سازمان مدیرت پسماند برای دفع و بی خطرسازی تفاهم نامه امضا کرده اند تا زباله ها به طور ایمن از بیمارستان ها خارج شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ازفزایش نظارت ها بر کلینیک ها و مطب های پزشکان برای دفع زباله های بهداشتی اظهار کرد: ممکن است مطب های خصوصی با شهرداری و سازمان مدیریت پسماند قرارداد نداشته باشند اما در دفع زباله بر اساس مقرر  شده است که زباله ها را باید بی خطر سازی و ایمن دفع کنند و با متخلفان برهورد خواهد شد  در این راستا تا پایان سال بی خطر سازی و دفع بهداشتی زباله های عفونی در مطب های و کلینیک های درمانی محقق می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.