سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از مدارس بلااستفاده گیلان برای ایجاد کسب‌و‌کار و اشتغالزایی

مدارس اموال مردم است و می‌توان از فضا‌های آموزشی و مدارس بلااستفاده و متروک از طریق واگذاری امانی برای دوره‌های پنج یا ده ساله به بخش خصوصی، جهت ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان که در شهرستان لاهیجان برگزار شد، گفت: انجام امر خیر در حوزه ساخت مدرسه و فضا‌های آموزشی کار بسیار ارزشمندی است، زیرا ثمره‌اش را در آینده دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند خواهیم دید.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسوولین در مسائل تخصصی درون حوزه آموزشی نباید دخالت کنند، افزود: هر مسئولی به اندازه تخصص و مرتبط با حیطه کاری خود باید در حل مشکلات مسائل مدارس و آموزش مشارکت نمایند.

سالاری با اشاره به نقش خیرین در اداره مدارس افزود: خیِر بودن فقط به پول دادن نیست، بعضی از خیرین در اداره مدارس می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه بعضی از اماکن و مدارس در سطح کشور در گذر زمان و تغییرات جمعیتی بلااستفاده مانده است، گفت: دغدغه استفاده بهینه از امکانات و فضا‌های آموزشی یکی از مواردی است که در ساخت مدارس با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و تراکم جمعیتی مناطق باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بیش از ۸۰۰ مدرسه بلااستفاده در شهر‌ها و روستا‌های گیلان، خاطر نشان کرد: این مدارس اموال مردم است و می‌توان از فضا‌های آموزشی و مدارس بلااستفاده و متروک از طریق واگذاری امانی برای دوره‌های پنج یا ده ساله به بخش خصوصی، جهت ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی استفاده کرد.

انتهای پیام/آ

استفاده از بخش خصوصی برای ایجاد کسب و کار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.