سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ویزا از نجف به ایران به پنج هزار در روز افزایش می یابد

کاردار اقتصادی ایران در نجف گفت: پیش بینی می شود صدور ویزا از نجف به ایران به بیش از پنج هزار نفر در روز برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عارف عباسی روز پنجشنبه در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رییس اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: اکنون روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ویزا از استان نجف در کشور عراق برای سفر به ایران صادر می‌شود که در ماه اینده این آمار ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به مسافت کم و همچنین امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران عراقی‌ها رغبت زیادی برای سفر به کشور ما دارند.

کاردار اقتصادی ایران در نجف ادامه داد: کوتاهی مسافت موجب استقبال عراقی‌ها برای سفر به ایران و انجام خرید، تفریح و گردشگری و توریسم درمانی شده است.

عباسی تاکید کرد: حضور گردشگران عراقی در استان ایلام موجب تقویت صنعت گردشگری استان و بهبود فضای کسب و کار و تحول در این زمینه می‌شود، عراقی‌ها خواستار مشارکت در امر سرمایه گذاری در استان ایلام هستند.

وی افزود: باید تلاش شود علاوه بر رونق گردشگری با حضور عراقی ها، کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استام و سایر ظرفیت‌های اقتصادی ایلام به سرمایه گذاران عراقی معرفی شوند.

وی ادامه داد: اکنون چندین اژانس مسافرتی عراق برای بازدید و بررسی بخش‌های خصوصی گردشگری ایران به استان ایلام سفر و از هتل‌ها و مناطق گردشگری ایلام بازدید کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که تداوم همکاری‌ها و بازدید‌ها منجر به معرفی ظرفیت‌های ویژه اقتصادی ایران به ویژه استان ایلام به گردشگران و سرمایه گذاران عراقی شود.

  روزانه بیش از شش هزار زایر ایرانی برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور عراق سفر می‌کنند و در چند ماه اخیر شمار گردشگران عراقی به استان ایلام نیز افزایش یافته است.

مرز بین المللی مهران در فاصله ۹۵ کیلومتری مرکز ایلام دارای مزیت امنیت و کوتاهی مسافت به مرکز عراق است.

انتهای پیام/س

افزایش صدور ویزا از نجف به ایران

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.