سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادگاهی در ترکیه ۲۴ متهم به دست داشتن در کودتا را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاهی در ترکیه ۲۴ متهم را که در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ شرکت داشتند، از جمله یک فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش و یک دستیار پیشین رجب طیب اردوغان به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی)، دادگاهی در ترکیه روز پنجشنبه ۲۴ متهم را که در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ شرکت داشتند، از جمله یک فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش و یک دستیار پیشین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور را به حبس ابد محکوم کرد.

 از این تعداد، ۱۷ نفر به اتهام تلاش برای سرنگونی نظام، قتل ۱۳۹ نفر و تلاش برای قتل رئیس جمهور، حکم ۱۴۱ بار حبس ابد دریافت کردند.

در مجموع ۲۲۴ نفر از جمله حدود بیست ژنرال سابق در جریان این محاکمه که یکی از مهمترین جلسات دادرسی در مورد کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ ترکیه است، محاکمه شده اند. از این تعداد، ۱۷۶ نفر در بازداشت موقت بودند، ۳۵ نفر آزاد بودند که در دادگاه حاضر شدند و ۱۳ نفر نیز به صورت غیابی محاکمه شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آکین اوزتورک، فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش ترکیه و علی یازیجی، یک دستیار سابق اردوغان از جمله افرادی بودند که به حبس ابد محکوم شدند.

بنابر اعلام آناتولی، پرونده ۱۳ متهم از جمله فتح الله گولن که آنکارا وی را مغز متفکر این کودتا می‌داند، به صورت جداگانه بررسی خواهد شد. تصمیم دادگاه در مورد بقیه متهمان هنوز مشخص نیست.

این جلسه دادگاه در زندان سینجان، نزدیک آنکارا برگزار شد که یک سالن بزرگ به صورت خاص برای محاکمات بزرگ مربوط به کودتای نافرجام در آن ساخته شده است.

تلاش برای کودتای نافرجام که شامگاه ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ انجام شد، حدود ۲۵۰ کشته، بدون احتساب خود کودتاچیان و هزاران زخمی برجای گذاشت.

آنکارا، فتح الله گولن، متحد سابق اردوغان را که از حدود بیست سال پیش در آمریکا اقامت دارد، مغز متفکر این کودتا می‌داند. وی که آنکارا همچنان خواستار استردادش است، هر گونه دست داشتن در این کودتای نافرجام را رد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.