سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران:

دام های سبک و سنگین هویت دار می شوند

سعید سلطانی گفت: در راستای جلو گیری از قاچاق دام طرح هویت دار شدن دام ها در سراسر کشور تصویب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور طرح هویت دار کردن دام‌ها در سال ۸۸ در قانون نظام جامع دام‌پروری تصویب شد.

وی با اشاره به لزوم اجرای این طرح افزود: واردات بی‌رویه دام و همچنین قاچاق دام از داخل کشور به خارج از کشور مسئولان را بر آن داشت تا هر چه سریع‌تر این طرح را اجرایی کنند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با بیان این‌که هزینه اجرای این طرح برعهده دامدار است،اظهار داشت: اجرای این طرح را ستاد قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی، دادستان کشور و وزارت کشور پیگیری می‌کنندبیان و وزارت جهاد کشاورزی نیز مجری اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه پنج تشکل و سازمان مسئول اجرای طرح هویت دار کردن دام هستند افزود: اتحادیه مرکزی سازمان دامپزشکی و صندوق بیمه به‌صورت مستقیم بر اجرای این طرح نظارت دارند.

سعید سلطانی ابراز داشت: طرح هویت دار کردن دام هر دام دارای یک پلاک ۱۵ رقمی است که مانند کد ملی عمل می‌کند این کد مختص به هر دام بوده و تکرار ندارد.

وی با بیان اینکه واردکردن دام آلوده خسارت‌های سنگینی را به دامداری‌ها وارد می‌کند گفت: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از ورود دام آلوده به کشور از خسارت سنگین به دامداری‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه تمام دامداری‌های صنعتی، سنتی و عشایری مشمول اجرای این طرح هستند افزود: در صورت اجرا نشدن این طرح نیروی انتظامی می‌تواند دام را به‌عنوان کالای قاچاق ضبط کند.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: دامپذشکی ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.