سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوان‌هرسینی‌وکشت‌گیاه‌دارویی‌گل‌ماهور یا خرگوشک

احسان خلیل پور از کشاورزان پیشرو در زمینه کشت گیاهان دارویی طی طرحی کشت گل ماهور را در سطح ۲۰۰۰ متر مربع در مزرعه گیاهان دارویی خود با توجه به تجربیاتش در زمینه گیاهان دارویی در دستور کار قرار داد

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بابک‌قاضی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت : کشاورز هرسینی در سال زراعی ۹۶_۹۷ اقدام به کشت گیاه دارویی گل خرگوشک نمود که در مرحله اول برداشت که از اوایل خرداد تا اوایل شهریور سال گذشته بوده عملکردی برابر با ۷۰ کیلوگرم گل خشک داشته است وبا توجه به اینکه در سال دوم عملکرد این گیاه مناسبتر است پیش بینی برداشت بیش از ۲۵۰ کیلوگرم گل ماهور را در سال جاری از مزرعه ایشان داریم .

وی  ضمن بیان اینکه طرح پرورش گل ماهور آقای خلیل پور ۱۰ نفر اشتغالزایی داشته گفت : در حال حاضر برداشت گل از این مزرعه در حال انجام است و ۱۰ نفر از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر به برداشت گل مشغولند .

احسان‌خلیل‌پور کشاورز هرسینی و مجری طرح دلیل روی آوردن به این کشت را نیاز کم آبی، صرفه اقتصادی و سازگاری آن با آب و هوا و محیط عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده این سطح زیر کشت را افزایش دهد .

خلیل‌پور در بحث اشتغالزایی طرح مذکور چنین اظهار داشت : در این طرح ۱۰ نفر مشغول بکار شده اند که اکثر آنان با هماهنگی‌های بعمل آمده از افراد ناشنوا و کم شنوای تحت پوشش بهزیستی بکار گیری شده‌اند.

وی گفت : گل‌های زرد رنگ ماهور که در درمان آسم، بیماری‌های تنفسی، درمان التهابات دستگاه تنفسی، خاصیت تسکین دهندگی و... موثرند، پس از برداشت و اقدام به خشک نمودن به شرکت طرف قرارداد خرید ارسال میشود .

 

 

انتهای پیام/د

کشت گیاه دارویی گل خرگوشک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.