سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاعات تجاری باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فعالان تجاری مکلفند اطلاعات فرآیند تجاری داخلی را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوالقاسم محمد زاده افزود: پیرو تکالیف مواد (۵)، (۶) و دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوبه هیات وزیران و همچنین دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور ابلاغی وزیر صنعت، معدن وتجارت در ۶/۹/۹۷، ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری کالا‌های اساسی که در ۱/۳/۹۸ به تائید رئیس جمهور رسیده برای بهره مندی به فعالان تجاری اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مواد فصول ۳ و ۴ ضوابط یاد شده و مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ۱۰/۷/۹۸، موضوع شیوه نامه اجرایی تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء، کالا‌های ثبت شده در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت از شمول عنوان احتکار و اختفاء مستثنی شده و همه بنگاه‌های اقتصادی و فعالان تجاری مکلفند اطلاعات فرآیند تجارت داخلی در سامانه جامع تجارت را ثبت کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اولویت کالایی تعیین شده در دستورالعمل و قوانین یاد شده شامل لاستیک سنگین، برنج خارجی، چای خشک خارجی، روغن خام و نباتی، کره گیاهی، شکر خام و سفید و...، هماهنگی لازم با انجمن‌ها و فعالان مربوط در حال انجام است.

محمدزاده یادآور شد: باتوجه به دسترسی‌های فراهم شده، حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت مستمر بر عملکرد فعالان تجاری نظارت می‌کند.

انتهای پیام/ک

فعالان تجاری باید اطلاعات تجاری خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند

 

برچسب ها: واردات ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.