از امروز دیگر زوج یا فرد بودن پلاک خودرو معیار تردد در محدوده زوج یا فرد نیست. تردد در این محدوده که به حلقه دوم ترافیکی شهر تهران شهرت یافته، بر مبنای سهمیهای است که در هر فصل به میزان ۲۰ روز به هر خودرو تعلق میگیرد و قابل انتقال فصل و یا خودروی دیگر نیست و شهروندان برای تردد در روز بیستم به بعد باید هزینه عوارض تردد پرداخت کنند.
به گفته محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تنهایی خودروهایی مشمول استفاده از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده حلقه دوم ترافیکی میشوند که در سامانه تهران من ثبت نام کرده باشند، زیرا تنها در این صورت دوربینها قادر به شمارش تردد آنها خواهند بود و در غیر اینصورت، حتی یک روز تردد در حلقه دوم ترافیکی هم آنها را مشمول هزینه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: شرط استفاده از تردد رایگان ۲۰ روزه در محدوده زوج یا فرد چیست؟ + جزئیات
به گفته پورسیدآقایی در این طرح تسهیلات رایگانی به ساکنین محدوده طرح ترافیک و حلقه دوم ترافیکی داده شده که آنها میتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی شهر و تسویه حساب عوارض نوسازی، عوارض پسماند و عوارض خودرویشان از این تسهیلات رایگان بهرهمند شوند.
ساکنین محدوه طرح ترافیک و حلقه دوم ترافیکی پس از آنکه ملک خود را از طریق دقاتر خدمات الکترونیک ثبت کردند، مجاز خواهند بود که در روزهای اجرای طرح تا قبل از ساعت ۸:۳۰ دقیق صبح یک بار به طور رایگان از محدوده خارج و یک بار هم بعد از ساعت ۱۷ به طور رایگان وارد محدوده شوند.
همچنین ساکنین محدوده طرح اصلی ترافیک برای تردد در هر دو محدوده و ساکنین حلقه دوم تنها برای تردد در حلقه دوم تنها ۵۰ درصد عوارض مصوب را باید بپردازند.
کلیه خودروهایی که قصد تردد در هر کدام از محدودههای ترافیکی را دارند یا باید قبل از تردد حسابشان را شارژ کرده تا از حسابشان کسر شود و یا ظرف مدت یک ماه باید اقدام به شارژ حساب کاربریشان کنند تا بدهی شان تسویه شود، در غیر اینصورت ۲۵ درصد به مبلغ بدهی شان افزوده و از طرف پلیس هم به مبلغی مشخص جریمه خواهند شد.
همچنین سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح ترافیک جدید از ابتدای تیر ماه در تهران آغاز خواهد شد، گفت: به دلیل اینکه مردم حدود ۱۴ سال از طرح زوج و فرد استفاده و تردد کردند در این طرح جدید ملاحظاتی مانند ۲۰ روز رایگان در هر فصل دیده شده است؛ بنابراین جای نگرانی نیست و همه دغدغههایی که ممکن است مردم و شهروندان داشته باشند در این طرح دیده شده و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.
سردار مهماندار تصریح کرد: در صورتی که ضرورت داشته باشد شهروندان میتوانند با پرداخت نیمی از هزینه، از خودروهایشان برای رفت و آمد در این محدودهها استفاده کند. توصیه ما این است که برای اینکه کاهش هزینه برای شهروندان داشته باشیم حتما از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی گفت: اگر کسانی که وارد این محدوده میشوند کارت شهروندی خودشان را که در سامانه تهران من است شارژ نکرده باشند یک ماه فرصت دارند که این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت بعد از یک ماه، پلیس آنها را جریمه خواهد کرد و این فرصت یک ماهه حتی به کسانی که هزینه را پرداخت نکردند داده میشود تا مجبور نباشیم کسی را به علت ورود غیرمجاز جریمه کنیم.
انتهای پیام/
پول میخواین برین ازراه درست وحلال دربیارین آلودگی هواهم بهونست خودروباکیفیت بنزین باکیفیت راه حلشه
چرا نمیان عوارض سالانه خودروها رو هم یک چهارم حساب کنند
برای کسی که از شهرستان بیاد و یک روز بخاد تو محدوده تردد کنه تکلیف چیه؟
اینجا نوشته ساکنین محدود و تهران
یک لیتر آب معدنی گرانتر از یک لیتر بنزین است یعنی هرقدر شما تلاش کنید جلو ورود خودرو ها را بگیرید حریف موتورسیکلت سواران که نخواهید شد در واقع محدوده طرح محل جولان موتورسیکلت های کاربراتوری و آلوده کننده هوا خواهد بود! من در فکر خرید یک موتورسیکلتم . متشکریم
ماشین سواری ممنوع
اگر این پول را مستقیم خرج مترو و بی آر تی و اینا کنید خوبه.
بجای کار کردن برای زندگی بهتر در تهران هر فصل یک طرح برای پول گرفتن از مردم رو میکنند
هر روز ازاین باغ بری می رسد
والله جیب مردم خالیه
پنج شنبه ها چی میشه؟
جزوه طرح هست یا نه؟