وی ادامه داد: در این شرایط دانشآموزان این مناطق میتوانند مهارت لازم برای ورود به مدرسه را کسب کنند، البته این موضوع شامل مناطق محروم هم میشود چرا که کودکان در این مناطق هم به دلیل شرایط خانوادگی ممکن است نتوانند فرصت لازم برای کسب مهارتهای ورود به مدرسه داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر ضرورت گذراندن دوره پیش دبستان برای نوآموزان مناطق محروم و دو زبانه گفت: هدف گذاری ما به این شکل است که اعتبارات دولتی را بیشتر صرف توسعه پیش دبستانی در مدارس دولتی کنیم و ضمن کاهش فشار در خانوادهها میتوانیم با حداقل مشارکت نوآموزان را در کلاسهای پیش دبستانی داشته باشیم.
حکیمزاده درباره هدفگذاری برای پوشش تحصیلی پیش دبستانی امسال گفت: پیش بینی داریم پوشش تحصیلی میانگین به ۷۵ درصد برسد و امیدواریم با همکاری استانها بتوانیم این هدفگذاری را محقق کنیم البته در مناطق دو زبانه و محروم گاهی پوشش حدود ۱۰۰ درصدی هم داشتیم و این تنها شاخصی است که از مناطق برخوردار بالاتر است.
وی درباره برنامهریزی برای توجه به زبان مادری در دوره پیش دبستانی اظهار کرد: توجه به هویت ایرانی – اسلامی یکی از عناصر مهم هویتی است، بنابراین حفظ زبان مادری و توجه به آداب و رسوم اقوام یکی از قویترین برنامههای ما در دوره پیش دبستانی محسوب میشود.
معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: در کنار این موضوعات نوآموزان باید مهارتهای اجتماعی ورود به مدرسه را بیاموزند، همچنین مهارتهای شناختی و توانایی زبانی لازم برای استفاده از برنامه درسی ملی را داشته باشد.
انتهای پیام/