سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه روابط عراق و ایران در حوزه گردشگری

معاون وزیر فرهنگ و توسعه گردشگری عراق گفت: ایران و عراق ارتباط بسیار تنگاتنگی با هم دارند و روابط این دو کشور در حوزه گردشگری توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن یعقوبی، معاون وزیر فرهنگ و توسعه گردشگری عراق صبح امروز در دیدار با مسئولان استان اردبیل گفت:  ایران و عراق ارتباط بسیار تنگاتنگی با هم دارند و روابط این دو کشور در حوزه گردشگری توسعه می یابد.

وی بیان کرد: من به عنوان نماینده کشور عراق قدردانی و تشکر خود را از طرف ملت و دولت عراق از مردم و دولت عراق دارم و ایران و عراق ظرفیت‌های مشترکی در حوزه‌های مختلف با هم دارند.

معاون وزیر فرهنگ و توسعه گردشگری عراق گفت: چندین روزی که در ایران به ویژه میهمان اردبیل هستیم خوشحالیم چرا که آشنایی با ظرفیت‌های کشور برای ما دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است.

یعقوبی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۸ در رویداد تبریز و رویداد همدان حضور داشتیم که تفاهم‌نامه مشترک ایران و عراق امضا شد و امروز نیز زمینه امضای تفاهم‌نامه مشترک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: عراق می‌تواند بازار خوبی برای ایران باشد و باید از ظرفیت دو منطقه برای توسعه استفاده شود.

معاون وزیر فرهنگ و توسعه گردشگری عراق گفت: با توجه به این که سالیانه میلیون‌ها زائر ایرانی به این کشور می‌آیند ما درصدد هستیم مراکز گردشری ایران در عراق را راه‌اندازی کنیم و این امر می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

یعقوبی افزود: ایران در زمینه گردشگری به ویژه حوزه سلامت پیشرفت‌های خوبی داشته و انتظار می‌رود با انعقاد این تفاهم‌نامه به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

وی تصریح کرد: ما در حوزه گردشگری سلامت توانسته‌ایم ساماندهی خوبی داشته باشیم و در تفاهم‌نامه مشترک در این زمینه کار خواهیم کرد.

معاون وزیر فرهنگ و توسعه گردشگری عراق گفت: مبادله محصولات کشورها نیز می‌تواند مهم واقع شود و بازار مشترک مبنای کار قرار گیرد و نمایشگاه دائمی عرضه محصولات عراق در ایران راه‌اندازی شود.

وی خواستار راه‌اندازی پرواز اردبیل - نجف شد و گفت: با توجه به این مسئله انتظار می ‌ود با همکاری دو کشور این مهم نیز تحقق یابد.

معاون وزیر فرهنگ و توسعه گردشگری عراق گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور ایران عراق به ایران و حدف روادید که یک اقدام خوب است به اهداف خود نائل خواهیم آمد.

وی اظهار کرد: نشان دوستی و محبت ملت و دولت ایران و عراق اربعین حسینی است و روز به روز ارتباط ایران و عراق تقویت می‌شود.

انتهای پیام/ع

راه اندازی نمایشگاه محصولات عراق در ایران

 

برچسب ها: گردشگری ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.