سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی شدن کودکان هندی بر اثر شیوع گسترده بیماری ورم مغزی

در مدت ۱۸ روز گذشته، ۱۳۰ کودک زیر پنج سال هندی به علت شیوع بیماری ورم مغزی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «تایمز آو ایندیا» نوشت: وزارت بهداشت هند اعلام کرده است تا کنون در شهر «مظفرپور» ایالت «بیهار» ۱۳۰ کودک زیر پنج سال به علت شیوع بیماری ورم مغزی در مدت ۱۸ روز گذشته جان باختند.

افزایش مرگ کودکان در این ایالت موجب شده گروه‌های تحقیقاتی ویژه برای شناسایی علت شیوع این بیماری و اتخاذ روش درمانی مناسب به این منطقه اعزام شوند. خانواده‌های کودکان فوت شده با تحصن در فرمانداری شهر مظفرپور خواستار تشخیص علل بروز بیماری ورم مغزی و تسریع درمان فرزندانشان شدند.

«هارش ورادان» وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه علت بروز این بیماری هنوز مشخص نشده است، گفت: متخصصانی از سراسر هند در حال بررسی این بیماری هستند و به محض یافتن نتایج قطعی به اطلاع عموم رسانده می‌شود. وی با سفر به شهر مظفرپور از بیمارستانی که مبتلایان به ورم مغزی در آن بستری شده‌اند، بازدید کرد.

«انسفالیت» بیماری التهاب مغزی و نوعی عفونت ویروسی یا باکتریایی مانند مننژیت است. انسفالیت بیماری شایعی نیست و به طور جدی کودکان، افراد مبتلا به ایدز و سرطان و افرادی که ایمنی ضعیفی دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علائم خفیف این بیماری شامل: سردرد، تب، بیقراری، کم اشتهایی و کمبود انرژی بدن است.

علائم شدید انسفالیت شامل تب بالا و خواب آلودگی، اختلال عملکرد سیستم عصبی مرکزی شامل سفت شدن و خشکی گردن، سردرد شدید، تهوع، مشکل در راه رفتن، سرگیجه، تشنج، توهم و اغما است.

این بیماری در سال‌های گذشته نیز در هند قربانی گرفته است.

بر اساس گزارش سازمان ملی کنترل بیماری‌های ویروسی، در سال ۲۰۱۶ سه هزار و ۹۱۹ نفر در ایالت اوتار پرادش به بیماری ورم مغز مبتلا شدند که از این میان ۶۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.