سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از واحد‌های صنفی برتر هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از تجلیل از۶۰ واحد صنفی، اتحادیه و تشکل‌های صنفی برتر استان در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در مراسمی به مناسبت روز ملی اصناف از ۶۰ واحد صنفی، اتحادیه و تشکل‌های صنفی برتر استان در بندرعباس قدردانی شد.

وی افزود: رونق تولید، اشتغال، خلاقیت و انصاف در کسب و کار از شاخص‌های انتخاب واحد‌های صنفی برتر است.

خلیل قاسمی در جمع اصناف و بازاریان هرمزگان افزود: به منظور اعتماد سازی بیشتر جامعه از اصناف طرح اعتماد از امروز به مدت یک ماه در هرمزگان اجرا می‌شود.

وی گفت: در این طرح که با مشارکت مردم انجام می‌شود واحد‌های صنفی خوش نام و یا دارای تخلف معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: شناسایی واحد‌های فاقد پروانه کسب و مباشر قانونی و قانون‌مند کردن کسبه و رضایت مندی مردم از آنان از اهداف اجرای این طرح در هرمزگان است.

رئیس اتاق اصناف ایران نیز این مراسم گفت: به پیشنهاد هرمزگان سامانه جامع تجارت بزودی و به طور آزمایشی در این استان اجرا می‌شود.

سعید ممبینی افزود: شفاف سازی بیشتر در عرضه کالا و آگاهی مردم از قیمت کالا‌ها و همچنین جلوگیری از تخلف‌های احتمالی مهمترین هدف راه اندازی این سامانه است.

وی گفت: اکنون ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال اند که ۶۶۰ واحد از آنان در بخش تولید مشغول اند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: نزدیک به دو هزار بازرس نیز در بخش اتحادیه‌های صنفی کشور فعالیت دارند که از این تعداد سهم هرمزگان حدود ۱۰۰ بازرس است.

سعید ممبینی گفت: با استفاده از ابزار‌های جدید فناوری اطلاعات به دنبال اثر بخشی بیشتر بازرسان در جامعه هستیم.

استاندرار هرمزگان نیز در این همایش گفت: اصناف و بازاریان در همه دوران از پیروزی انقلاب تا جنگ تحمیلی و اکنون در جنگ اقتصادی دشمن نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در کنار مردم بوده اند.

فریدون همتی افزود: اصناف بهتر از هر قشر دیگری در شرایط فعلی می‌تواند به ایجاد آرامش در بازار کمک کند.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: به لحاظ تنوع و گشتردگی فعالیت در نظام صنفی، قانون مرتبط با آن در ادوار مختلف به اصلاح، تغییر و بروز رسانی نیاز دارد که در مجلس پیگیر این موضوع هستیم.

حسین هاشمی تختی دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جمع اصناف برتر گفت: دولت با ارائه تسهیلات و تخفیف‌های مالیاتی از انصاف تولیدی و توزیعی استان حمایت کند.

تامین کالا‌های مورد نیاز و سهولت در جابه جایی اجناس از نقاط مختلف هرمزگان مهتمرین درخواست امروز انصاف و بازاریان از مسئولان به ویژه استاندار هرمزگان بود.
انتهای پیام/ز


تجلیل از ۶۰ واحد صنفی برتر هرمزگان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.