سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه خاکریزی در سد هراز

معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای مازندران گفت: خاکریزی سد هراز به سرعت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حیدر داودیان معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پیشرفت حدود ۳۹ درصدی خاکریزی سد هراز به اهمیت آن پرداخت و گفت: این سد بر روی پر آب‌ترین رودخانه استان با قابلیت تنظیم ۶۵۰ میلیون متر مکعب در دست اجرا است.

وی افزود: با بهره برداری آن ضمن تأمین آب شرب بیش از یک میلیون نفر از جمعیت محدوده طرح واقع در ۹ شهر و بیش از ۴۵۰ روستا، کمبود آب کشاورزی ۹۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری دشت بزرگ هراز مرتفع می‌شود.

داوودیان با اشاره به دیگر مؤلفه‌های این طرح از جمله احداث نیروگاه برق آبی به ظرفیت ۲۵ مگاوات، از پیشرفت قابل توجه بخش‌هایی از طرح جاده جایگزین این سد از جمله حفاری تونل‌ها و اجرای پل‌ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال قطعه اول جاده جایگزین به طول ۴ کیلومتر را به بهره برداری برسانیم.

معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در طراحی و اجرای این سد، مشاور و پیمانکار بسیار خوبی انتخاب شد، افزود: هم مشاور این طرح و هم پیمانکار از ظرفیت بالایی در بخش فنی و اجرایی برخوردار هستند وما علیرغم محدودیت اعتباری، جبهه‌های متعددی در این پروژه فعال داریم و در زمان اجرا در این پروژه و مؤلفه‌ها به طور میانگین بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی مشکل عمده این طرح را محدودیت منابع اعتباری با توجه به برآورد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی این طرح و مؤلفه‌های آن برشمرد گفت: چنانچه اعتبارات مورد نیاز این طرح به موقع اختصاص یابد، می‌توانیم در سال ۱۴۰۰ شاهد آبگیری اولیه این سد باشیم.

داوودیان با قدردانی از مشارکت و همکاری برخی از دستگاه‌ها اجرایی در اجرای این طرح بزرگ ملی افزود: اجرای این طرح نیازمند تعامل همه ذی نفعان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط است که امیدواریم این همکاری‌ها و تعامل بیش از گذشته ارتقا یافته و اجرای این طرح که مهمترین مطالبات مردم منطقه است به موقع اجرا شود.
انتهای پیام/س
 

سرعت در اجرای طرح خاکریزی سد هراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.