سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یارانه دستمزد به واحد‌های اقتصادی لرستان پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح پرداخت یارانه دستمزد برای واحد‌های اقتصادی که علاوه بر حفظ اشتغال موجود نیرو‌های جدید را بکار بگیرند اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی آشتاب، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح پرداخت یارانه دستمزد برای واحد‌های اقتصادی که علاوه بر حفظ اشتغال موجود نیرو‌های جدید را بکار بگیرند اجرایی می‌شود.

 آشتاب در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این طرح سبب کاهش نرخ بیکاری در استان می‌شود.

وی اظهار داشت: در این راستا هر بنگاه‌ها اقتصادی که با حفظ اشتغال موجود اقدام به جذب نیروی کار جدید کنند وزارت تعاون به مدت یک سال معادل یک سوم حداقل دستمزد را پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: پرداخت یارانه دستمزد کمک شایانی به کاهش قیمت تمام شده محصول در بنگاه‌های اقتصادی می‌کند و فرصتی است تاکمبود نیروی انسانی را در بنگاه‌های اقتصادی جبران و زمینه ایجاد اشتغال برای افراد را فراهم کرد.

آشتاب با اشاره به کمک این اداره کل به واحد‌های اقتصادی استان در سالجاری گفت: کارفرمایان بنگاه‌های فعال اقتصادی و تعاونی‌های دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در صورت بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما به مدت یکسال معاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: از همه فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف درخواست داریم نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تأمین نیرو اقدام شود.

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده و ۲۶ هزار و ۵۰۳ نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ ر

پرداخت یارانه دستمزد به واحد‌های اقتصادی لرستان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.