سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن سریع السیر تهران _ قم _ اصفهان طرح ملی است

مسیر ریلی تهران _ قم _ اصفهان نخستین تجربه کشور در دستیابی به فناوری روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریع‌السیر است و با تکمیل شدن آن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت،زمان سفر از پایتخت تا اصفهان به یک ساعت و ۴۵ دقیقه می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور؛ معاون وزارت راه و شهرسازی در بازدید از روند اجرایی نخستین و بزرگترین راه‌آهن سریع‌السیر کشور افزود: روند اجرای این مسیر ریلی از تهران تا محدوده فرودگاه امام خمینی بازدید و دستور‌های لازم به منظور هماهنگی با فرودگاه صادر و اقدامات لازم در این محدوده بررسی و آغاز شد.

خیراله خادمی همچنین در بازدید این مسیر ریلی در محدوده دریاچه نمک، محدوده قم و دلیجان گفت: در جلسات کارگاهی و بازدید‌های میدانی برنامه ریزی‌های لازم به منظور فعال کردن بخش‌های مختلف این پروژه صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را ۴ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این مسیر ریلی در مرحله اولیه اجرایی حدود ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین طول این خط آهن را از تهران تا قم ۱۵۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در این محدوده نیز بخشی از عملیات زیرسازی در محدوده فرودگاه امام خمینی در حال اجراست.


بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد تومانی برای خرید فیدر تخلیه و بارگیری


خادمی راه آهن تهران- قم- اصفهان را نخستین تجربه راه آهن پرسرعت در کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.

وی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به یک ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، قطار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
گرفتن فاینانس از ایتالیا و آلمان
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
ایجاد اشتغال پایدار برای استان های مرکزی ایران
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
فرانسوی ها سرمایه گذاری کنند .
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
خط آهن سراسری به شهر گلپایگان متصل شود .
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
ساخت راه آهن ساوه تهران در اولویت باشد .
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اتصال دلیجان به شبکه ریلی
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
قطار حومه ای اراک شهرجدید مهاجران احداث شود.
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
ساخت راه آهن اراک خمین اصفهان هم در دستور کار قرار گیرد .
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۸ دی ۱۳۹۸
وام گرفتن از صندوق توسعه ملی
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
ساخت راه آهن اصفهان به یزد هم ضروریه
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
نقدینگی سرگردان به سمت پروژه های عمرانی سرازیر شود .
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۸ دی ۱۳۹۸
طرح ملی یک بودجه ملی میخواهد
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
قطار اراک قم برقی شود
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۸ دی ۱۳۹۸
راه آهن اراک خمین اصفهان ساخته شود .
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
تامین مالی پروژه با ایجاد صندوق پروژه در بورس
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
باید اوراق قرضه ارزی فروخته شود برای تامین مالی پروژه
Ssss
۲۳:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین قطارسریع السیر تهران قم اصفهان راخواهشااااااااااا راه اندازی بشه
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
بهتر است اوراق مشارکت ریلی در بورس فروخته شود .
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
با توسعه قطار سراسری و تندرو(خصوصا در مناطق اصلی وتوریستی )زیر ساختهای اقتصادی توسعه یافته و حمل و نقل مسافر و بار ایمن تر و با صرفه تر و بدون وابستگی می شوند.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
پنجاه ساله قطار 200 کیلومتر سرعت دارن
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
کاهش زمان سفر
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
دولت ، هزاران پروژه عمرانی را بلاتکلیف رها کرده .
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
قطار سریع السیر خیلی از هواپیما بهتره و خودکفایی اش هم خیلی بیشتره
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
طرح خوبیه