سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری فرانسه: ­روسیه می‌گوید از سال‌ها پیش قربانی حملات سایبری آمریکاست

به گفته دیمیتری پسکوف، بسیاری از نهاد‌های مالی، رسانه‌ها، موسسات و زیرساخت‌های حیاتی روسیه از سال‌ها پیش هدف حملاتی از سوی آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ کرملین روز سه‌شنبه پس از انتشار مطلبی در روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد اینکه آمریکا دستگاه‌های اختلال‌آمیزی را در شبکه برق روسیه جای داده است تاکید کرد روسیه از سال‌ها پیش همواره قربانی حملات سایبری آمریکاست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از نهاد‌های مالی، رسانه ها، موسسات و زیرساخت‌های حیاتی ما از سال‌ها پیش هدف حملاتی از سوی کشور‌های گوناگون غربی از جمله آمریکا هستند.

پسکوف در ادامه افزود: این مشکل بزرگی است و به همین دلیل است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بار‌ها پیشنهاد همکاری در زمینه امنیت سایبری را به آمریکا و همتای آمریکایی خود پیشنهاد داده است. این پیشنهاد‌ها از سوی همکاران آمریکایی ما رد شده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی اعلام کرد واشنگتن ابزار‌های اختلال آمیز را وارد شبکه برق روسیه کرده و بخش‌های دیگری را هم هدف قرار گرفته است تا به مسکو که مظنون به انجام کاری مشابه در آمریکاست، هشدار دهد و در صورت حمله سایبری احتمالی و درگیری میان دو کشور آماده باشد.

بنابر اعلام مقامات آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان جزئیات این عملیات نبوده است.

مطلب منتشر شده در نیویورک تایمز خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخت. وی این اقدام نیویورک تایمز را خیانت مجازی دانست و این روزنامه را فاسد و خبرنگاران آن را دشمن مردم خواند.

یک منبع امنیتی که روز دوشنبه با خبرگزاری نووستی روسیه گفتگو کرد، گفت آمریکا از سال‌های قبل تلاش می‌کند به زیرساخت‌های حمل و نقل، انرژی و بانکی روسیه آسیب وارد کند که دقیقا شبیه به یک جنگ سایبری است.

سرگئی ناریشکین، مدیر سازمان امنیت خارجی روسیه روز سه شنبه از آماده سازی حملات سایبری غرب علیه روسیه خبر داد. وی در دیدار با مقامات دستگاه‌های امنیتی روسیه گفت ما در این باره به نهاد‌های خود اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.