سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره «روز مزرعه» در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: جشنواره روز مزرعه با حضور کشاورزان شهرستان دورود و بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عزت اله نباتی، با اشاره به برگزاری جشنواره روز مزرعه در بروجرد اظهار داشت: در این برنامه آخرین دستاوردهای کارشناسان و یافته‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی به کشاورزان ارائه داده می‌شود و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، طرح‌ها و ایده‌های جدید برای کشاورزان بیان می‌شود.

وی ارتقاء روش‌های کشاورزی و افزایش تولید محصولات را هدف اصلی این برنامه برشمرد و افزود: با ارقام کشت جدید در غلات خصوصاً گندم و جو و با استفاده از بذرهای مناسب و اصلاح‌شده می‌توان افزایش تولید گندم و سایر غلات را در شرایط آبی دو تا سه برابر افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در اجرای این برنامه کیفیت محصولات تولیدی در کنار افزایش تولید بسیار مهم است و یافته‌های جدید علمی در بخش‌های مختلف و استفاده از تجربیات کشاورزان در این برنامه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در شرایط جدید و با توجه به کم‌آبی‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، باید در راستای کشت محصولات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود و از روش‌هایی استفاده گردد که با مصرف کمتر آب بتوانیم محصولات بیشتری را تولید کنیم؛ حفظ منابع آب‌وخاک برای تولید محصولات کشاورزی دو موضوع مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/د

جشنواره «روز مزرعه» در بروجرد برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ویسی
۱۳:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
روز مزرعه یکی از پروژ های ترویجی- آموزشی است. که با کمک مراکز تحقیقاتی قابل اجراست.
جشنوار معمولاً مبحث دیگری است. در کشاورزی جشنواره یعنی برنامه ای ترویجی جهت معرفی و شناساندن یک محصول و یا نمایان سازی آن در منطقه است.
در واقع جشنواره روز مزرعه نداریم.