سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر ساعت کار ادارات بوشهر مصرف برق را ۷۰ مگاوات کاهش داد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با کاهش ساعت کار دستگاه‌های اجرایی مصرف برق به میزان ۷۰ مگاوات کاهش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استانداری بوشهر به منظور مصرف بهینه برق در روزهای گرم سال و جلوگیری از هر گونه بحران انرژی و خاموشی، ساعت کار دستگاه‌های اجرایی استان را از شنبه هجدهم خرداد تغییر داد و اعلام شد تا پایان شهریور ادارات در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ فعالیت می‌کنند.

البته استاندار بوشهر عصر دیروز در جلسه شورای اداری استان اعلام کرد که از اول تیر ساعت کاری ادارات با نیم ساعت کاهش به ۶:۳۰ تا ۱۳ تغییر می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تغییر ساعت کاری ادارات را در کاهش مصرف برق موثر دانسته و گفته است، تا کنون باعث کاهش ۷۰ مگاواتی مصرف انرژی شده است.

اردشیر مذکوری از دستگاه‌های اجرایی برای کمک به کاهش مصرف برق قدردانی کرده و گفته انتظار است با توجه به روز‌های گرم پیش رو همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش محسوس دما در چند روز پیش رو انتظار است دستگاه‌های اجرایی و مردم در مدیریت مصرف برق اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: در مقایسه صورت گرفته در روز ۲۶ خرداد، اوج بار مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

مذکوری گفت: با این وجود چنانچه مشترکان تلاش کنند مصرف انرژی را کاهش دهند در تابستان پیش رو برقی مطمئن و مستمر خواهند داشت.

وی یادآور شد: تابستان امسال نسبت به سال گذشته دمای هوا ۲ درجه گرمتر است که این امر به طور طبیعی حدود ۶ درصد به اوج بار مصرف برق استان بوشهر اضافه می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به راهکار‌های مهم در صرفه جویی مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: تنظیم دمای کولر‌ها بین ۲۳ تا ۲۶ درجه، مدیریت موثر مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به عنوان ساعت‌های اوج مصرف، استفاده از لامپ‌های کم مصرف از موارد مهم و تاثیرگذار در این زمینه است.

مذکوری ادامه داد: به کارگیری وسایل برقی دارای برچسب انرژی A، سرویس به موقع کولرها، شستشوی ماهانه کندانسور و پنل کولر‌ها از دیگر راه‌های مؤثر در کاهش مصرف برق است که مشترکان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: تلاش دستگاه‌های اجرایی برای تعطیلی در موعد مقرر و همچنین خاموش کردن دستگاه‌های خنک کننده هنگام ترک محیط کار از دیگر نکات قابل توجه برای مدیریت مصرف برق است.

انتهای پیام/ک

کاهش ساعت ادارات و کاهش مصرف برق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.