سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کرد؛

آمار قاچاق کالای کشور به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است

رئیس ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:حجم قاچاق کشور ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است که عدد قابل توجهی در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که باید به حداقل برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، سردار علی مویدی خرم آبادی روز دوشنبه در همایش اقتصاد پنهان گفت: تنها راه برای کاهش قاچاق متمرکز شدن بر دانشگاه‌ها و استفاده از فکر و اندیشه صاحبنظران است و نگاهی غیر از این نتیجه بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان ستادی که تولید فکر و دانش می‌کند تا در فرآیند تجارت ما آسیب‌ها را شناسایی و برای پیشگیری و مقابله راهکار ارائه دهد افزود: اگر به مقولات پیشگیری و مقابله بیشتر پرداخته شود می‌تواند عاملی بازدارنده در حوزه گسترش قاچاق باشد.

مویدی  یادآور شد: با رویکرد علمی مشارکت مردمی را می‌توانیم تقویت کنیم و با استفاده از افکار عمومی و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کردستان در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جزو استان‌های برتر بوده است و می‌توان از این توان در مقابله با قاچاق مقابله کرد.

وی اظهار داشت: کردستان ظرفیت و قابلیت بسیار ارزشمندی در حوزه اقتصاد دارد که می‌توان در شرایط ویژه و تحریم‌ها از آن بهره گرفت و آسیب‌های زیادی از ناحیه اقتصاد پنهان در اشتغال و تولید ایجاد می‌شود مشکلات عدیده ای را بروز می‌دهد.

مویدی با بیان اینکه برخی از خلاءهای قانونی منجر به افزایش قاچاق می‌شود اضافه کرد: تجارت و اقتصاد کشور اگر از انحراف و پیامدهای قاچاق بکاهد باید شفاف سازی صورت گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور بویژه از سال گذشته با چالش‌های جدید در حوزه اقتصادی مواجه شده و دشمن تمام توان خود را به کار گرفت تا با فشار، مردم را از مسیر ماندگار خود منحرف کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این همایش گفت: کشورهای توسعه یافته از ۲ طریق برخی مشکلات را حل کرده‌اند که شامل کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و تاکید بر تقویت سرمایه‌های اجتماعی است.

علی خداویسی افزود: رابطه مستقیم بین راه‌های تحقیقاتی و توسعه از جهات مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این همایش از دیدگاه‌های حقوقی، اقتصادی و فرهنگی به موضوع قاچاق می‌پردازد اظهار داشت: ۵۲ مقاله و اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه ارسال که در نهایت ۲۲ اثر توسط داوران انتخاب شد.

انتهای پیام/م

برخی از خلاءهای قانونی منجر به افزایش قاچاق می‌شود

برچسب ها: قاچاق ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.