سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد؛

خلیج فارس آلوده‌ترین منطقه نفتی در جهان است

الماسی گفت: خلیج فارس و دریای عمان به دلیل اینکه متمرکز‌ترین ناحیه‌ای است که فعالیت‌های نفتی در انجام می‌شود، آلوده تر از نواحی دیگر جهان است.

ضیاالدین الماسی مدیر کل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  آلودگی نفتی دریا و آلودگی برخی از صنایع و رصد آن ها در کشور اظهار کرد: خلیج فارس و دریای عمان براساس دارای بزرگترین مخازن نفتی جهان هستند و به طور طبیعی نفت در آن مناطق بیش از مناطق دیگر جهان وجود دارد .

وی با بیان اینکه عمده ترین استخراج ، استحصال و اکتشاف نفت در خلیج فارس و دریای عمان صورت می گیرد، گفت: پر ترددترین ناحیه حمل و نقل نفتی جهان نیز در این مناطق است  و طبیعی است زمانی که متمرکز ترین ناحیه ای که فعالیت های نفتی در جهان در این منطقه است آلوده تر از نواحی دیگر جهان باشد.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: حوادث نفتی متفاوت از منابع ثابتی که ریسک نشت نفت را دارند هستند.

وی با بیان اینکه حوادث نفتی گاهی اوقات با خطای انسانی و یا شرایط محیطی رخ می دهد، تشریح کرد: به عنوان مثال  نشت نفت از تاسیسات فرا ساحل از سکوهای نفتی و یا حادثه ای که برای یک شناور اتفاق می افتد نمونه از آن است.


بیشتر بخوانید: بی توجهی دستگاه‌ها به ابلاغیه ممنوعیت کشت برنج در برخی از مناطق کشور


الماسی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۹۶ تاکنون به طور منظم محدوده فراساحل و سکو‌های نفتی را که تا آن زمان تحت پوشش نداشت با همکاری وزارت نفت مورد پایش قرار داده است.

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: یک کنوانسیون همکاری منطقه‌ای برای حفاظت از محیط زیست بین ۸ کشور حاشیه‌ای و  یک مرکز مقابله‌ای با آلودگی‌های نفتی  در بحرین وجود دارد که ایران نیز عضو است.

وی افزود:هر حادثه ای نفتی از جانب کشورهای دیگر و یا از سوی سکوهای نفتی داخلی اتفاق افتد معاونت محیط زیست دریایی به عنوان مرجع مورد بازرسی قرار می دهد و از دستگاه های که مسئولیت پاکسازی دارند درخواست می شود که از نشت جلوگیری و منشا آن را علت یابی کنند.

الماسی با اشاره اقدامات سازمان محیط زیست درباره پایش منایع آلاینده مستقر در ساحل گفت: ادامه پایش های مستمر و روش های متداول در خصوص کلیه صنایع کشور ،تحت پایش ویژه قرار دادن چندین نقاط با ریسک بالا از جمله منطقه اقتصادی پتروشیمی نوشهر ، منطقه عسلویه و خارک ،با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی روش خاصی برای پایش صنایع انجام شده است که از جمله اقدامات معاونت محیط زیست دریایی است.

انتهای پیام/

گاهی اوقات حوادث نفتی با خطای انسانی و شرایط محیطی رخ می‌دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.