رئیس کمیته ارتباط با تولیدکنندگان و کار آفرینان رسانه ملی افزود: به دستور رئیس سازمان صدا و سیما، کمیته ارتباط با تولیدکنندگان و کار آفرینان و نیز ستاد رونق تولید در این سازمان تشکیل شده و با توجه به ظرفیتهای موجود در صنایع دستی، میتوان در خصوص معرفی و حمایت از صنایع دستی در این کمیته و ستاد برنامهریزیهای خوبی انجام داد و علاوه بر شبکه ایران کالا که بیشترین نقش را در اطلاع رسانی تولید در کشور دارد، از ظرفیت سایر شبکههای رادیویی و تلویزیونی نیز استفاده کرد.
مدیر شبکه ایران کالا با اشاره به تولید مسابقهای در راستای حمایت از تولید ملی در این شبکه گفت، «ایرونی جات» یک مسابقه بزرگ و پرهیجان با هدف حمایت از تولید ملی است که در آن میتوان از ظرفیتهای صنایع دستی نیز استفاده کرده، محصولات و رشتههای مختلف آن را معرفی نمود. البته نمونه خارجی برنامه نیز موجود است.
پویا محمودیان نیز در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت صنایعدستی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شبکه تلویزیونی ایران کالا گفت: ایران با دارا بودن هشت شهر و دو روستای جهانی صنایع دستی، رتبه اول ثبت شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی را دارد؛ در حالیکه کشور ما از نظر تنوع، سومین کشور تولید کننده صنایع دستی است.
وی افزود: صنایع دستی در کنار بومگردی باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده و در حال حاضر افراد بسیار زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.
معاون صنایع دستی کشور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «رونق تولید» گفت: به تعبیر ما، صنایع دستی، ایرانیترین کالای تولیدی است و حمایت از صنایع دستی در سال رونق تولید بیش از پیش اهمیت مییابد.
وی افزود: حمایت رسانهها از جمله رسانه ملی و معرفی این هنر- صنعت میتواند منجر به حمایتهای بیشتر از صنایع دستی، هنرمندان این حوزه و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان شود و به معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی کمک میکند.
معرفی و تبلیغ صنایع دستی و هنرهای سنتی با ساختار مستند، حمایت از هنرمندان و صنعتگران در سطح کشور و همکاری در بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در فضای مجازی و فروش تلویزیونی و پوشش رسانهای اخبار و رویدادهای حوزه صنایع دستی موضوع تفاهم نامه همکاری معاونت صنایع دستی با شبکه تلویزیونی ایران کالا است.
انتهای پیام/