سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش جمعیت آهو‌های ایرانی در نیشابور

جمعیت آهو‌های ایرانی در منطقه حفاظت شده رئیسی نیشابور افزایش یافت.

محمد مهدی نوربخش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: هم اکنون حدود سه هزار راس قوچ اوریال و بیش از هزار و ۵۰۰ آهوی ایرانی در نیشابور وجود دارد و این در حالی است که در اولین سرشماری‌ها در سال‌های گذشته جمعیت آهوی ایرانی در این منطقه فقط ۲۰۰ راس بوده است.

 وی با بیان اینکه  منطقه حفاظت شده رئیسی شهرستان نیشابور چهارمین زیستگاه اصلی آهو در ایران است افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت آهو‌ها و همچنین محصور بودن این منطقه از شمال و غرب و شرق با اراضی کشاورزی که باعث آسیب رساندن آهو به مزارع می شود امیدواریم در جنوب منطقه با همکاری صنعت و معدن و جهاد کشاورزی بتوانیم این منطقه را وسعت دهیم تا در سال‌های آینده مشکلی از لحاظ جغرافیایی نداشته باشیم و منطقه بسته نشود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور گفت:چرای بی رویه دام، طاق بری، تله گذاری و صدمه زدن سگ‌ها به بره‌ها از جمله مشکلات منطقه رئیسی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابورتصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های درآمد این مناطق بحث اکو توریسم و حضور گردشگر است که می‌تواند از این مناطق بازدید و عکاسی کند که پیشنهاد‌های اولیه آن را نیز داده ایم، اما به دستورات از مراجع بالاتر سازمانی احتیاج دارد.
 
انتهای پیام//ح.ص

جمعیت آهو‌های ایرانی در نیشابور افزایش یافت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.