سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت ایران:

راه اندازی سامانه سیستمیک با هدف کاهش زمان رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی/فعالیت ۸۶ هزار واحد تولیدی در کشور

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت ایران گفت: تشکیل سامانه با هدف کوتاه کردن روند رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پیمان پورنصیری، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت تشکیل یک سامانه سیستمیک بین دستگاه‌های اجرایی با هدف کوتاه کردن روند رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی در دستگاه‌های دولتی در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۶ هزار واحد تولیدی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: بسیاری از این واحد‌ها با موانع و مشکلاتی در بخش‌های قضایی و حقوقی به ویژه در حوزه تفسیر به رأی مواجه هستند.

نایب رئیس شورای راهبردی مشارکت‌های مدنی و مردمی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه گفت: هر کدام از دستگاه‌های دولتی به علت تفسیر به رأی‌های متفاوت در پاره‌ای از مواقع نه‌تن‌ها به روند حل مشکل واحد‌های تولیدی کمکی نمی‌کنند بلکه باعث طولانی شدن روند رسیدگی می‌شوند.

پورنصیری، به احصاء مشکلات و موانع عدیده واحد‌های تولیدی در شورای راهبردی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه با هدف بررسی و رفع آن‌ها اشاره کرد و افزود: قصد داریم با همکاری اداره کل مشورتی قوه قضائیه بستری را فراهم کنیم تا قضات و دستگاه‌ها آراء را به شکل‌های دیگری تفسیر به رأی نکنند.

وی کوتاه شدن بروکراسی‌های اداری را از دیگر اهداف و اقدامات در دست انجام کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد و گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی در قالب یک سامانه مشترک می‌تواند زمینه حل سریع‌تر مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی را فراهم سازد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اخذ مجوزات لازم و یا حل سریع موانعی که بر سر راه واحد‌های تولیدی قرار دارند را از مزایای راه اندازی این سامانه اعلام و تصریح کرد: رسیدگی به موانع واحد‌های تولیدی می‌تواند به رونق هرچه بیشتر تولید و ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند.

 

انتهای پیام/م.ع

سامانه سیستمیک با هدف کاهش زمان رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی راه اندازی می‌شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.