سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت اصفهان به سوی سالمندی

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: جمعیت آینده استان اصفهان از سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ به سمت پیری می‌رود به طوری‌که در سال ۱۴۳۰، ۳۰ درصد جمعیت استان را جمعیت پیر تشکیل خواهد داد.

حسین غفرانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: ۷۰ درصد جمعیت ما را افراد ۱۵ تا ۶۵ ساله تشکیل می‌دهد وتا سال ۱۴۲۰ در وضعیت طلایی و مطلوب جمعیتی قرار داریم، اما از سال ۱۴۲۰ تا سال ۱۴۳۰ جمعیت به سمت پیری می‌رود و باید فکری اساسی برای برون رفت از این مشکل پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۳۰، ۳۰ درصد جمعیت استان را جمعیت پیر تشکیل خواهد داد. ادامه داد: برای جلوگیری از این فرآیند موانع ازدواج باید حذف شود، چراکه در صورت ادامه این وضعیت فرصت‌های فعلی و مطلوب جمعیت را از دست می‌دهیم و سال‌ها یک جامعه باید منتظر شود تا دوباره چنین فرصتی را به‌دست آورد. عوامل و فاکتور‌های زیادی نیز در کاهش ازدواج نقش دارد که مسائل اجتماعی و اقتصادی، فردی و فرهنگی از این جمله است و لازم است کارشناسان هر حوزه دنبال راهکار و بررسی آن باشند.


غفرانی با تاکید بر اینکه آمار تولد نوزادان در اصفهان کاهش یافته است تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۸۰ هزار نوزاد متولد شده در استان اصفهان داشتیم، اما در سال ۱۳۹۷، ۷۳ هزار نوزاد داشتیم، علاوه بر این نسبت به دهه‌های قبل تا سال ۹۵ کاهش جمعیت داشتیم و هرچه جمعیت کمتر شود در آینده فرزند آوری‌ها هم کم می‌شود.


وی ادامه داد: مسئولان باید خیلی جدی‌تر به موضوع کاهش جمعیت بپردازند و تسهیلاتی برای خانواده‌هایی که توانایی فرزندآوری دارند در نظر بگیرند چرا که اساسی‌ترین مشکل خانواده‌ها در عدم تمایل داشتن فرزند بیشتر در اکثر موارد مشکلات اقتصادی است و اگر برطرف شود بسیاری از خانواده‌ها خواهان داشتن فرزند و فرزندان بیشتر هستند.

انتهای پیام/ی
 
 
 

کاهش تولد نوزادان در اصفهان

برچسب ها: ثبت احوال ، جمعیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.