سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در رزمایش ملی «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت»:

جهانسوز: ۱۰۰۰ تیم جهادی کشاورزی به سراسر کشور اعزام شدند/ کیخا: مشکل کشور تنها با سرمایه حل نخواهد شد

رزمایش ملی «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت» با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و اعضای سازمان بسیج کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش ملی «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت» صبح امروز با حضور احمدعلی کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا جهانسوز رییس سازمان بسیج کشاورزی و جمعی از اساتید دانشگاه و جمعی از گروه‌های جهادی با رمز «یا حیدر» آغاز شد.

محمدرضا جهانسوز، رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در مراسم رزمایش ملی «بسیج کشاورزی، جهاد خدمت» با اشاره به سالروز تاسیس جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه این سازمان به دلیل برخی از مشکلاتی که زیبنده انقلاب اسلامی نبود، منحل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۶ سال از زمان آغاز تأسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی می‌گذرد، این سازمان در طول این مدت کار‌های خوبی را انجام داده است.  

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی درباره نحوه اجرای این طرح و بودجه تامین شده برای آن اظهار کرد: بودجه این طرح همان گونه که در ابتدای انقلاب تامین می‌شد، امروز هم به همان گونه یعنی توسط خود جهادگران تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: اهمیت بخش کشاورزی از سوی مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) تبیین شد، اما مسئولان در انجام این کار غفلت می‌کنند.از سال ۹۰ تاکنون در حدود ۱۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور شده است که به معنای بی توجهی مسئولان به کشاورزی و خروج ارز از کشور است.
 
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به تبیین اهمیت جهاد کشاورزی تصریح کرد: من به نمایندگی از اعضای بسیج اعلام می کنم که همچون گذشته در خط امام و رهبری هستیم و همه با هم با وجود بی مهری به بخش کشاورزی و مهندسین این بخش در صف اول جهاد ایستاده ایم.
 
وی ادامه داد: امروز ۱۰۰۰ گروه جهادی در سه محور به سراسر کشور اعزام می‌شوند. محور اول مشاوره کشاورزی، محور دوم بخش دامپروری و محور سوم نیز در بخش محدودیت یابی است.

جهانسوز گفت: طرح علمی بسیج کشاورز از طریق هوشمند سازی و به کارگیری اینترنت اشیا و GIS اجرایی و ۱۹۰۰۰ روستا نیز در این طرح مشارکت دارند.
 
در ادامه مراسم احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این طرح اظهار کرد: این طرح که توسط دوستان در بسیج مهندسین کشاورزی طراحی شده است راه موفقیت در این بخش است.
 
وی با اشاره به خصوصیت جهادی و پاکدستی مسئولان در ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب زمانی که با آقای دکتر زیبایی در جهاد دریایی خدمت می‌کردیم، هر کدام از اعضای جهاد اضافه مبالغی که اخذ می‌کردند را در پایان ماه باز می‌گرداندند.

کیخا ادامه داد: ارزیابی‌های یکسال اخیر من در ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس نشان از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در صدر مجوز به افراد متقاضی فعالیت در این بخش است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح هم یکی از واجبات امروز کشور است که توانایی زنده کردن روحیه روز‌های ابتدایی انقلاب را دارد و لازم است که این طرح را انجام دهیم. مشکل کشور تنها با پول و سرمایه و گسترش ساختار‌ها حل نخواهد شد.
 
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم هم از ۶ عنوان کتاب در زمینه مسائل کشاورزی با حضور مسئولات رونمایی شد. همچنین، تعدادی از گروه‌های جهادی نیز به صورت نمادین به مناطق مشخص شده اعزام شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.