سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس سابق اتاق بازرگانی بابت برنگشتن ارز حاصل از صادرات

جلالپور گفت: اگر صادرکننده تکلیفش را روشن و شفاف نداند، ۲.۵ میلیارد دلار حاصل از صادرات محصولات کشاورزی در سال پیش‌رو آن‌طور که باید به چرخه اقتصادی کشور بازنمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال‌پور، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران در حاشیه ششمین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی در خصوص بلاتکلیف بودن صادرکنندگان گفت: حدود یک ماه دیگر صادرکنندگان باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم کنند؛ اما هنوز هیچ دستورالعملی به آنها ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: باتوجه به تغییرات متعدد دستورالعمل‌ها در سال ۹۷، صادرکنندگان نمی‌دانند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را چطور تنظیم کنند.

جلال‌پور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم اظهارنامه‌های سال ۹۷ به گونه‌ای باشد که صادرکنندگان قانون‌مدار تنبیه و صادرکنندگان قانون‌گریز، تشویق شوند.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: در سال ۹۸ امکان صادرات بیش از ۲.۵ دلار محصولات کشاورزی وجود دارد که برداشت آنها از ماه آینده آغاز می‌شود.

این صادرکننده نمونه گفت: اگر صادرکننده تکلیفش را روشن و شفاف نداند، این ۲.۵ میلیارد دلار آن طور که باید به چرخه اقتصادی کشور بازنمی‌گردد، چرا که این محصولات یا صادر نمی‌شود و یا توسط کسانی صادر می‌شود که اهمیتی به بازگشت ارز نمی‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ملکوت
۱۰:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
مگه ارزها کجا میرود و به چه کسانی داده میشود که برنمیگردد به کشور .