سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل دادگستری قزوین:

شکل گیری ناصحیح روابط اجتماعی موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته حدود ۲۶۰ هزار پرونده در استان تشکیل شد که این حجم پرونده در استان به علت شکل گیری ناصحیح روابط در جامعه است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان در آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی بخش الموت غربی گفت:سال گذشته حدود ۲۶۰ هزار پرونده در استان تشکیل شد و که  این حجم پرونده در استان به علت شکل گیری ناصحیح روابط در جامعه است از این رو باید تلاش کرد تا روابط افراد بر مبنای علم، دانش، فهم، منطق، عاقلانه و عالمانه باشد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بخش الموت آمار بسیار قابل قبولی را در بحث صلح و سازش پرونده‌های قضایی دارد و هم اکنون ۴ نفر از این بخش در زندان‌های استان به سر می‌برند که این نشان از درک و فهم مردم این بخش و پیشینه تاریخی و جایگاه فرهنگی این خطه دارد.

وی اضافه کرد: این روحیه باید بیش از پیش تقویت شود و این نگاه که زندان جای مناسبی برای اصلاح برخی افراد نیست و مشکلات جامعه با حبس حل نمی‌شود، باید در ذهن و باور مردم نهادینه شود.

این مقام قضایی استان در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای عاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم و به اهداف عالی نزدیک‌تر شویم باید به نسخه بی بدیل هدایت بشیری که همان قرآن کریم است، برگردیم و باید همه تلاش کنیم که ارزش‌های دینی، عبودیت و بندگی خداوند در میان جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: مسئولان دستگاه قضایی باید به اهمیت جایگاه خود واقف باشند و در این سمت نهایت تلاش خود را در جهت احقاق حق، تحقق عدالت و رفع مشکلات جامعه به کار گیرند.

سلمانی رییس جدید حوزه قضایی بخش الموت غربی هم در این مراسم گفت: اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه، کاهش اطاله دادرسی، تقویت روحیه صلح و سازش، تسریع در رسیدگی ها، برخورد قاطع با متخلفان، استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و معتمدین از اهداف و اولویت‌های کاری بنده در دادگاه عمومی بخش الموت غربی خواهد بود.

امینی رییس سابق حوزه قضایی بخش الموت غربی هم در این مراسم گفت: دستگاه قضایی هیچ تعلقی به شخص و گروهی ندارد بلکه تمام تصمیمات این قوه فرا فردی و فرا گروهی و در کمال استقلال و بی طرفی و بر مبنای قانون و اجرای عدالت است.

در پایان این مراسم از زحمات اسمعیل امینی تقدیر و محمد سلمانی به سمت رییس جدید حوزه قضایی بخش الموت غربی منصوب شود.

انتهای پیام/ک

آیین تکریم و معارفه رییس حوزه قضایی بخش الموت غربی

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.