سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوان‌ترین اسیر دوران دفاع مقدس درگذشت

قنبرعلی بهارستانی جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی در سن ۱۱ سالگی به اسارت نیرو‌های عراقی درآمده بود، امروز یکشنبه درگذشت.

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قنبرعلی بهارستانی، آزاده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس امروز یکشنبه ۲۶ خرداد، درگذشت.

این آزاده سرافراز که لقب جوان‌ترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن ۱۱ سالگی و درمهرماه سال ۵۹ در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد و به اردوگاه موصل منتقل شد. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه شد و با درخواست‌های مکرر برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل شد.

بهارستانی چهارسال بعد در بهمن ماه سال ۶۳ به خاطر سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد شد و پس از بازگشت به میهن متوجه شد دو برادر دیگرش در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. وی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی کرده و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه شد. پس از ۶ ماه حضور در جبهه، درمنطقه فاو و خورعبدالله به شدت مجروح و به مقام جانباری رسید.

قنبرعلی بهارستانی امروز یکشنبه ۲۶ خرداد بر اثر سکته به خیل یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این آزاده سرافراز فردا دوشنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۱ در شهرستان داران برگزار می‌شود و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.