سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۱۰۰ واحد بوم گردی فعال در تنکابن تا سال هزار و ۴۰۰

۱۰۰ واحد بوم گردی فعال دارای مجوز تا سال هزار و ۴۰۰ در تنکابن ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نادر سحرخیز رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد گفت: بر این اساس راهبرد گردشگری تنکابن قرار شد تا سال هزار و ۴۰۰، یکصد واحد بوم گردی فعال دارای مجوز در این شهرستان ایجاد می‌شود.
 
وی افزود: فراهم بودن بستر لازم برای گردشگری و استقبال علاقه‌مندان جهت ایجاد اینگونه واحد‌های اقامتی، شهرستان تنکابن را به قطب اول بوم گردی مازندران تبدیل کرده است.
 
سحرخیز گفت: توسعه بوم گردی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید است که با هدف پویاسازی اقتصاد جوامع روستایی و تولید ثروت و اشتغال برجسته سازی شده و امروزه در بسیاری از روستا‌ها ایجاد اینگونه واحد‌های اقامتی جهت اسکان مسافران و گردشگران در دستور کار قرار دارد.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد گفت: در ابتدا میراث فرهنگی و گردشگری با کمک کارشناسان خود تلاش کرد تا این ظرفیت بالقوه را به روستاییان معرفی و زمینه بالفعل کردن آن را فراهم آورد که در این راستا چند روستایی علاقه‌مند و با ذوق وارد این عرصه شدند.
 
وی به ویژگی‌های واحد‌های بوم گردی اشاره کرد و گفت: واحد‌های بوم گردی در کنار آسایش و آرامشی که برای مسافران و گردشگران به ارمغان می‌آورند، معرف فرهنگ، آداب و رسوم مردم منطقه هستند و نباید آن را تنها یک واحد اقامتی قلمداد کرد.
 
وی افزود: برخی از واحد‌های بوم گردی منطقه با جمع آوری ابزارآلات و وسایل قدیمی ارزشمند و گرانبها اقدام به راه اندازی خانه موزه کرده اند تا مسافران و گردشگران بیشتری را به سوی خود بکشانند.
 
سحرخیز با بیان اینکه واحد‌های بوم گردی فعال در این شهرستان تحت نظارت مستمر قرار دارند، گفت: این واحد‌ها علاوه بر اقامت مسافران و پذیرایی آن‌ها با غذا‌های محلی، باید در زمینه معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه نیز فعالیت داشته باشند.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد، افزود: خانه بومگردی یادگار دوست روستای سیاورز یکی از اقامتگاه‌های تنکابن که با جمع آوری اشیا قدیمی از همین دیار بشکل موزه جلوه ماندگار و متفاوتی برای بازدید علاقمندان داده است.

انتهای پیام/آ
 


تنکابن مرکز بومگردی مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.