سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین و به صاحبان واحد‌های تولیدی این استان به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل بند الف تبصره ۱۸ ظرفیت جدیدی برای اعطای تسهیلات واحد‌های تولیدی استان در نظر گرفته شده است، افزود: برای این حوزه ۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۰ درصد آن تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر اظهار داشت: از نظر رتبه در تسهیلات رونق تولید در مجموع پرداختی‌ها رتبه ۱۷ را داریم، در حالی که در سال گذشته رتبه ۷ کشور را داشتیم و این به دلیل ناهماهنگی برخی نهاد‌های مرتبط با بخش صنعت و خدمات است که نتوانستیم رتبه مناسبی را در سال داشته باشیم.

دلق پوش منابع تخصیصی تسهیلاتی را حدود ۱۲۰۰ میلیارد برای رونق تولید در گیلان اعلام کرد و افزود: ۵۰۹ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون پرداخت شده است، ۴۰۵ میلیارد تومان نیز به بانک‌ها معرفی شده و در دست اقدام است که با همراهی بانک‌ها بتوانیم تسهیلات تخصیصی را در بخش اقتصاد گیلان به کار بندیم.

وی با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: تاکنون ۳۷۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای پرداخت به واحد‌های تولیدی استان اختصاص یافته است و ۱۸ میلیارد تومان هم منابع یارانه‌ای به این منظور پیش بینی شده است که چنانچه بتوانیم به درستی از تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده کنیم و آن را به واحد‌های بزرگ هم اختصاص دهیم، ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حمایت از صنایع نساجی و سلولزی در این استان را ضروری دانست و افزود: با توجه به تاسیسات ایجاد شده قبلی در صنعت نساجی و ریسندگی، نیازمند احیاء مجدد آن‌ها با تامین مواد اولیه و نوسازی ماشین آلات هستیم.

دلق پوش تصریح کرد: در صنعت سلولزی نیز با تصویب واردات چوب با پوست و حتی حذف عوارض واردات از بخش چوب و تقویت این صنعت تا حد زیادی می‌توانیم در شکست تحریم‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/ع

رونق تولید در گیلان با اختصاص اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.