سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

ماسک خانگی برای کاهش التهاب پوستی/ رابطه بین مصرف غذای تند و تیز با تناسب اندام/ با توت سفید به جنگ هزار و یک بیماری بروید

خبر خوب برای همه کسانی که غذا‌های تند را ترجیح می‌دهند، این است که این عادت به از دست دادن چربی بدن کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

خاصیت شگفت انگیز توت سفید برای سلامت

توت سفید یکی از پرخاصیت‌ترین انواع توت‌ها و هم خانواده توت سیاه، تمشک، شاتوت و توت فرنگی است که برخلاف اکثر هم خانواده هایش طعم شیرین دوست داشتنی آن زبانزد است و رنگ سفید مایل به طلایی دارد؛ از جمله خواص توت سفید می‌توان به کاهش علائم دیابت، افسردگی، استرس، بهبود گردش خون، سلامت قلب و کبد، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، لاغری و روشن شدن پوست اشاره کرد. طبع توت سفید گرم و مرطوب است.

توت سفید حاوی فیبر است که به حرکات منظم روده کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های معده و روده از جمله یبوست را کاهش می‌دهد و برای بهبود کلی سلامت دستگاه گوارش مفید است؛ آهن موجود در توت سفید باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون شده و با بهبود گردش خون به اکسیژن رسانی بهتر به سلول‌های بدن کمک می‌کند.

لایه برداری پوست در خانه

به نظر می‌رسد خاصیت ضد التهابی پوست پرتقال با دارو‌های ضد التهاب شیمیایی مانند ایندومتاسین برابری می‌کند و فلاونوئید‌های موجود در پوست پرتقال از التهاب غشا در اندام‌های مختلف بدن پیشگیری می‌کند؛ پوست پرتقال برای  لایه برداری پوست مفید است؛ مقدار مساوی شیر و پودر پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید، سپس ماسک را روی پوست صورت بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید، این ماسک سلول‌های مرده و لک‌های پوست را از بین می‌برد و چربی بیش از حد صورت را پاک می‌کند.

روش دیگر این است که مقداری پوست پرتقال و آب را مخلوط و کمی شکر سفید خالص به آن اضافه کنید و به آرامی روی پوست بمالید. این کار خاصیت سایشی و لایه برداری پوست پرتقال را افزایش می‌دهد.

فواید و خواص زیاد زیره سیاه که نمی‌دانستید

دانه‌های زیره با افزایش مقدار منیزیم و کنترل سوخت و ساز بدن، به درمان بی خوابی کمک می‌کند و باعث بهبود کیفیت، مدت و آرامش خواب افراد می‌شود؛ دانه‌های زیره منبع عالی روی محسوب می‌شوند، مصرف زیره برای سلامت استخوان‌ها توصیه می‌شود، زیره یک ضدعفونی کننده قوی به شمار می‌رود که قادر به درمان انواع عفونت از جمله آکنه‌های پوستی، عفونت دستگاه گوارش، کولون، عفونت دستگاه تنفسی و دفع ادراری است، همچنین زیره به دلیل خواص ضدباکتری و ضدقارچی، باعث درمان سریع زخم‌ها می‌شود.

آیا آب کرفس فشارخون را بالا می‌برد؟

آب کرفس حاوی مواد مغذی ارزشمندی است و اثرات جالب توجهی بر بدن انسان دارد؛ ساقه‌های کرفس سرشار از ویتامین است و برگ آن هم به عنوان یک سبزی لذیذ و معطر در سالاد استفاده می‌شود؛  آب کرفس شامل ترکیبات فتالید است که به طعم و عطر گیاه کمک می‌کند، با توجه به اطلاعات مربوط به فشار خون بالا، فتالید به آرام ساختن عضلات صاف در دیواره رگ‌های خونی کمک می‌کند، آب کرفس در رگ‌های خونی گسترش یافته و اجازه می‌دهد جریان خون راحت‌تر و آزادانه‌تر صورت گیرد.

مصرف فلفل‌های تند راه ساده برای لاغری شکم

برای همه کسانی که غذا‌های تند را ترجیح می‌دهند، خبر خوب این است که این عادت به از دست دادن چربی آن‌ها کمک می‌کند، بعضی از فلفل‌های تند مانند نوعی فلفل سبز مکزیکی، هابانراه چیپوتلر، به از دست دادن وزن و همچنین افزایش طعم و مزه غذا کمک می‌کند، این فلفل‌ها، حاوی کپسایسین است که توانایی تبدیل غذا به انرژی را دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.